דיוויד מיסקביג'

הגשמת החזון

"חזון". המילה מציינת "הבחנה יוצאת דופן או ראיית הנולד", לפי מילון אחד. הגדרה נוספת מתארת אותה בתור "מחשבה, רעיון או יעד שנוצר על-ידי הדמיון״.

החזון, שהפך לפעולה החלטית, בא לידי ביטוי בלב הדרום האמריקני ב-2 באפריל 2016, ותבע חזקה על אטלנטה, ג'ורג'יה. החזון גרף בסיס מוצק רב-ממדי ברחבי העולם ב-28 במאי בהוליווד, קליפורניה והמשיך את התקדמותו ב-25 ביוני בקלירווטר, פלורידה. ואז בודפשט, הונגריה קידמה בברכה את החזון ב-23 ביולי, כפי שעשתה הארלם בניו-יורק סיטי ב-31 ביולי, מלווה בנעימת ג'אז. החזון, שהתפשט על פני כדור הארץ, התממש בסידני, אוסטרליה, ב-4 בספטמבר. החזון, ששוב התפרש על העולם כולו, נזרע בדבלין, אירלנד, ב-15 באוקטובר.

החזון הזה הובע לראשונה על-ידי מייסד הסיינטולוגיה, ל. רון האברד. הוא תיאר את ארגון הסיינטולוגיה האופטימלי כמקום "שאליו באים אנשים כדי להשיג חופש ומקום שבו הם בטוחים שהם ישיגו אותו. ... אדם יוכל להסתכל על [הארגון] הזה ולדעת שזהו המקום שבו מתהווה ציוויליזציה חדשה עבור הפלנטה הזאת״.

האדם שמגשים את החזון הזה היום הוא דיוויד מיסקביג', המנהיג של דת הסיינטולוגיה. הנהגתו בשלושים השנים האחרונים הפכה את חזונו של מר האברד לפעולה החלטית.

דייוויד מיסקביג'

מילה נוספת: "התרחבות" היא "המעשה או התהליך של הרחבה", לפי המילון. שלב את שתי מילים – "חזון + התרחבות" – וזאת המשוואה של ארגון הסיינטולוגיה בשנת 2016. החזון שבוטא לראשונה על-ידי מר האברד וההתרחבות של הדת תחת הנהגתו של מר מיסקביג' הגדירו את 2016 במילה נוספת: "הגשמה".

המשימה שמר האברד קבע עבור סיינטולוגיה, שנולדה בתחילת העידן האטומי, היתה להבטיח את הישרדותם של המין האנושי והפלנטה לנוכח הציוויליזציה ההפכפכה והמתדרדרת. בתקופה סוערת זו, כל סיינטולוג מונע על-ידי המטרה לטפל במצוקה האנושית. חזון + התרחבות הם המרכיבים הדרושים להצלחה זו.

מר האברד היה אדם של פעולה בתחומים רבים, ותקשר באמצעי מדיה רבים. ולדת שהוא ייסד היו שתי שאיפות עיקריות: שחרור כל האנשים מהשלשלאות הנפשיות והרוחניות ששעבדו אותם ויצירת ציוויליזציה חדשה המגלמת את שיא שאיפותיהם של אלה ששוחררו, אנשים נאורים.

"תרבות ללא אי-שפיות", כתב מר האברד, "ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר, אלה יעדי הסיינטולוגיה".

במשך ששת העשורים האחרונים, שאיפות אלו הפכו בהתמדה למציאות, כי חזון + התרחבות היו הפעילויות שעל סדר היום. שנת 2016 הוסיפה לחישוב של השנים הקודמות שבהן ארגונים חדשים – כולל הפתיחה הרשמית ב-2013 של קתדרלת הסיינטולוגיה הבינלאומית, הבניין של פלאג, בקלירווטר – שנפתח בקצב מסחרר. ארגונים חדשים אלו הרחיבו את התוכניות ההומניטריות האפקטיביות והידועות: הגנה על זכויות אדם; מאבק בייסורים שנגרמים על-ידי פסיכיאטריה החמסנית; לימוד אנשים את האמת על סמים והתמכרות; שליחת צוותים של יועצים רוחניים מתנדבים כדי להקל את הסבל ברחבי העולם; הפיכתם של אסירים לשעבר לאזרחים פרודוקטיביים; עידוד אוכלוסיות שלמות באמצעות הצגת תמרורים הגיוניים, מוסריים ואתיים.

וארגון הסיינטולוגיה החדש טיפח מרכזים חדשים, שבתורם הופכים לארגונים בפני עצמם.

כדי להמחיש זאת בדרך נוספת: חזון + התרחבות = אנושות מרוממת.

אין דבר שממחיש את זה טוב יותר ממה שהתרחש ב-28 במאי בהוליווד. אולפן סרטים ותיק שנבנה ב-1912 נפתח מחדש בתור Scientology Media Productions (SMP)‎. זהו היתוך מרהיב של טכנולוגיה ושחזור – מוקד השידורים של הדת, פרסום אונליין והוצאה לאור של מגזינים, אירועים מיוחדים ועוד. אבל כל זה לא מתחיל לתאר את ה-"למה". כפי שמר מיסקביג' הצהיר באוזני 10,000 החוגגים בטקס הפתיחה, SMP הוא קולה של סיינטולוגיה. הוא ישדר, יעלה פוסטים, יקרין ויוציא לאור את מסר התקווה של סיינטולוגיה. "עכשיו אנחנו נכתוב את הסיפור שלנו", אמר מר מיסקביג', "שאינו דומה לאף דת אחרת בהיסטוריה".

SMP השלים שאיפה נרחבת יותר לספר לעולם על סיינטולוגיה. בשנים האחרונות, Bridge Publications בלוס-אנג׳לס ו-New Era Publications בדנמרק המשיכו להפעיל ללא הפסק את מכבשי הדפוס הדיגיטליים, כשהם שולחים את עבודותיו של מר האברד לכל פינה בכדור הארץ. במקביל, מרכז ההפצה של הדת בלוס-אנג'לס סיפק את החומרים ההכרחיים לתוכניות ההומניטריות הרבות של סיינטולוגיה. SMP מוסיף עכשיו למחסן הנשק שידורים, אינטרנט והוצאה לאור של מגזינים.

חזונו של מר האברד לגבי ארגוני סיינטולוגיה כלל ממד אסתטי, והבניינים שמר מיסקביג' הנחה את הקמתם הם מהממים. אבל המטרה האמיתית לא היתה היופי. הרעיון היה מושתת על המודל הראשון – המטה העולמי הראשון של סיינטולוגיה בביתו של ל. רון האברד, סיינט-היל באיסט גרינסטד, אנגליה.

בעקבות התקפות הטרור על ארצות-הברית, ב-11 בספטמבר 2001, מר מיסקביג' פרסם את "הקריאה להתעוררות" של סיינטולוגיה. "תחומי האחריות שלנו משתרעים הרבה מעבר לעזרה מיידית" לניו-יורק סיטי החרבה, הוא כתב. "זאת שליחות דחופה. ושלא יהיה שום ספק בקשר לזה. והאמצעים היחידים להשיג את זה הם ... עשרות אלפי מרכזים ואלפי ארגונים".

החזון ש-"בקריאה להתעוררות" יכול להפוך לממשות מוצקה רק אם סיינטולוגיה תגדל בקצב הולך וגובר מאז היווסדה ב-1954. לשני פרוייקטים מאסיביים בהנחייתו של מר מיסקביג' היה תפקיד מכריע בצמיחה הזאת. הראשון היה השיקום המלא של המורשת כולה של הכתבים וההרצאות המוקלטות של דיאנטיקה וסיינטולוגיה של מר האברד. במקביל, מר מיסקביג' חקר לעומק את מה שהמייסד הגה בתור האסטרטגיה עבור ארגונים: אילו בניינים נדרשו עבור הארגונים על מנת להשיג את מטרתם במלואה; כיצד העיצוב יסייע לסיינטולוגים בלימודים ובקבלת ייעוץ רוחני; כמה אנשים נדרשו לאייש ארגון. בנוסף, איך כל ארגון ישמש כמוקד פעילות עבור הקהילות השכנות כדי לטפח פעילויות הומניטריות נרחבות.

מודל ראשון של ארגון כזה התממש ביוהנסבורג, דרום-אפריקה, שנפתח בנובמבר 2003. היום מספר הארגונים הגיע ל-55; ואליהם מתווספים עשרות בניינים ומתקנים נוספים, שכולם משקפים את הרעיונות המוקדמים של מר האברד ואת ההכוונה של מר מיסקביג'.

ההיקף שלהם נע ממרכזים לטיפול בגמילה של נרקונון לארגונים מתקדמים עבור סיינטולוגים המגיעים לרמות הגבוהות ביותר של התפתחות רוחנית, למרכזי הפעילויות עבור הקמפיינים הרבים להצלה חברתית, לבנייני משרדים שבהם חברי צוות נוספים מספקים שירות ליותר ויותר סיינטולוגים ולקהילה בכללותה.

ב-2016, נפתחו ארגונים חדשים בנשפי גאלה בערים אטלנטה, הארלם ובודפשט.

ארגון מתקדם מאסיבי וחדש בסידני הוא מנגנון ההצתה עבור צמיחה באוסטרליה ובמדינות אסיה והאוקיאנוס השקט. בנייני משרדים מיוחדים מכילים עכשיו מספר הולך וגדל של חברי צוות ופעילות בבירה הרוחנית של סיינטולוגיה.

המשרד לעניינים לאומיים בדבלין נפתח כדי ליישם תוכניות הומניטריות באי הברקת.

יותר מ-50 ארגונים חדשים מתוכננים ונמצאים בדרכם לפתיחה תוך שנתיים, ולפי דבריו של מר מיסקביג' זוהי הערכה "שמרנית".

חזון + התרחבות = הישרדות האנושות, הפריחה והשגשוג של ציוויליזציה מזהירה.