23 בדצמבר 2017 / יוהנסבורג, דרום-אפריקה

עיר הזהב זוהרת

דת הסיינטולוגיה חוזרת לערש המין האנושי כדי לפתוח ארגון אידיאלי חדש בצפון יוהנסבורג בדרום-אפריקה.

מנחה את טקס החניכה. הפתיחה החגיגית של ארגון הסיינטולוגיה של צופון יוהנסבורג
מנחה את טקס החניכה מר דיוויד מיסקביג', יושב-ראש מועצת המנהלים של Religious Technology Center, מקדם בברכה את כל הנוכחים בחגיגה התוססת ביום שבת, ה-23 בדצמבר.

במרחק של שעה בלבד צפונית-מערבית ליוהנסבורג, חוקרים גילו את המאובנים העתיקים ביותר בכדור הארץ, שגילם 3.5 מיליון שנה, באיזור שידוע עכשיו בתור ״ערש המין האנושי". ניתן למצוא שם את ראשית החיים כפי שאנחנו מכירים אותם היום.

היום, במבט קדימה, ביוהנסבורג, הממוקמת בפרובינציה המאוכלסת ביותר מתוך תשע הפרובינציות של דרום-אפריקה, נמצאת ציוויליזציה חדשה עולה, חופשית מפורענויות האפרטהייד ומשגשגת בתור איזור בעל תרבות עשירה של טכנולוגיה מתקדמת ואנשי מקצוע בתחום האומנות. ובתוך פרובינציית חאוטנג נמצא מחוז רנדבורג, שבו ישנו עכשיו סוג חדש של ערש המין האנושי – ארגון הסיינטולוגיה האידיאלי החדש של צפון יוהנסבורג, שנחנך באופן רשמי בסוף דצמבר.

"אין שום מקום בכדור הארץ שיש לו מקום בליבי כמו אפריקה שלכם", אמר יושב-ראש מועצת המנהלים של Religious Technology Center, מר דיוויד מיסקביג', לקהל של יותר מ-1,500 סיינטולוגים ואורחים. "המקום הבראשיתי הזה, ערש העולם הזה". הארגון החדש, הוא אמר, "הוא ביטוי מושלם של ארכיטקטורה של ארגון אידיאלי, והוא בהחלט משקף דפוסים בסיסיים של היקום ... עבור ציוויליזציה חדשה שמתחילה ברגע זה".

הארגון החדש משתרע על כמעט 6,500 מטרים רבועים וחולש על שטח של 8 דונם, בסמוך לרחוב סואן, ומעוטר בגן עשיר בצמחייה. המבנה, המעוטר בגוונים של חום חול וירוק מרווה, ממוקם במעלה הדרך מארגון הסיינטולוגיה המקורי – שעדיין משגשג – של יוהנסבורג, שהיה הארגון האידיאלי הראשון של סיינטולוגיה.

מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד התגורר במשך זמן קצר ביוהנסבורג בשנים 1961-1960, שם הוא ניהל מהלכים מוקדמים נגד האפרטהייד והכריז, "מאפריקה הדרומית תעלה הציוויליזציה הגדולה הבאה על הפלנטה הזאת".

טקס הפתיחה החל עם הצלילים הקסומים של תופים אפריקאיים, שליוו רקדנים וזמרים ילידים. מאוחר יותר, צוות הארגון המונה 150 איש שר גרסה עליזה של שושולוזה – שיר זולו מסורתי שבתרגום חופשי פירושו "ללכת קדימה".

קולות של אפריקה
קולות של אפריקה טקס הפתיחה נפתח עם הצלילים הקסומים של התופים האפריקאים בשילוב עם רקדנים מסורתיים והמנגינות של מקהלה מקומית.

ההתקדמות קדימה היתה נושא משותף בין הנואמים האורחים. הם כללו את: צ'יף פאני, ממועצת זאליסידינגה למסורת אפריקאית; מר מרטין מנדה, יועץ לנציבות האו"ם לפליטים בדרום-אפריקה; גב' איימי פאקודה, דוברת אמריטוס של פרלמנט הנשים של חאוטנג והכומר ארול ג׳ייקובס מהמוסדות הדתיים של אלדורדו. כל אחד מהם דיבר על האינטראקציה המקרית שלהם עם חברי הקהילה ומתנדבים שמשתתפים בתוכניות של סיינטולוגיה.

צ'יף פאני סיפר לקהל על ההתנסויות שלו עם הטכנולוגיה של ל. רון האברד: "נתקלתי בטכנולוגיה שלכם לראשונה כשעבדתי בעיירות שמקיפות את יוהנסבורג", הוא אמר. "למרות הפשטות שלהם, הכלים האלה הביאו אמון, הגינות וכבוד לאנשים האלה ... זה היה כמו קסם".

מר מרטין מנדה נזכר ברוחו של הגיבור האפריקאי נלסון מנדלה. "ראש טוב ולב טוב הם תמיד שילוב מעורר יראת כבוד", הוא ציין, ודיבר על החשיבות של ה-'הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם' של האו"ם, שהארגון מלמד אותה לילדים ברחבי אפריקה, וברחבי העולם. "לסיינטולוגים, זה לא רק דיבורים, זה הכול בעניין של יישום – של הפעולות", הוא אמר לקהל.

הדוברת אמריטוס גב' איימי פאקודה, הדגישה את 'הדרך אל האושר' של ל. רון האברד ואת היכולת שלה לחזק דור: "לפני כן, נערות אפילו בגיל 12 נכנסו להיריון. עכשיו, הן מוגנות בזכות השלמות האישית המחודשת שלהן. וכאשר לפני כן נערים צעירים האמינו שזה בסדר לגנוב כי 'הם לוקחים בחזרה את מה שהיה שלהם במקור', עכשיו הם משיבים לעצמם את כבודם העצמי. תאמינו לי, בעזרת 'הדרך אל האושר' אנחנו מחזירים למין האנושי את האנושיות שלו".

הכומר ג׳ייקובס הוא הבן והנכד של כמרים, אחד משבעה אנשי דת במשפחתו. כולם ראו את התדרדרות המוסריות בקהילותיהם, ו-"הורים, בתי-ספר, מנהלים" הגיעו אליו בבקשת עזרה. "רק לפני כמה שנים, לא הייתי יכול לומר לכם ... אבל עכשיו אני יודע, וזו ברכה – כי מצאתי את דיאנטיקה ואת ארגון הסיינטולוגיה ואת כל מה שאתם מביאים לעולם הזה!"

מר דיוויד מיסקביג', שאליו הצטרפו חברי קהילה מקומיים שהובילו את הדרך בהפיכת הארגון החדש למציאות, גזרו את הסרט האדום הענק כדי לפתוח רשמית את הארגון, ואלפים נהרו לתוך הבניינים כדי להתפעל מהאור הבהיר ומהאנרגיה בפנים.

בירה פאן-אפריקאית
בירה פאן-אפריקאית המבנה רחב הממדים משתרע על שמונה דונם של אחוזה שמשקיפה על יוהנסבורג.
האנרגיה
האנרגיה התלהבות ואנרגיה מורגשות באוויר כשהמשתתפים מקבלים מבט אישי מקרוב על הארגון.

ברכת האפריקאים

מנהיגי שבטים, אישי ממשל ונכבדים מתחייבים לשותפות ממושכת למען העתיד של דרום-אפריקה.

ארול ג'ייקובס

להפיץ את המסר

"אנחנו מטיפים, ואנחנו מלמדים, ובסוף אנחנו רואים את העולם נעלם לנו מתחת לרגליים. הורים, בתי-ספר, מנהלים, הם באים אליי ואומרים 'בבקשה כומר, אני צריך את העזרה שלך'. אבל לאן אני מפנה אותם? לפני כמה שנים לא הייתי יכול להגיד לכם לאן או למי לפנות, אבל עכשיו אני יודע, וזאת ברכה משמיים. כי מצאתי את דיאנטיקה וסיינטולוגיה, ואת כל מה שאתם מביאים לעולם הזה".

צ'יף גודפרי פאני

לתת כוח לאנשים

"נתקלתי בטכנולוגיה שלכם לראשונה כשעבדתי בעיירות שמקיפות את יוהנסבורג. הכלים האלה הביאו אמון, הגינות וכבוד לאנשים האלה ... זה היה כמו קסם. אז התחלתי ללמוד בעצמי וצעד אחר צעד, לימדתם אותי את ה-'קסם' הזה. ומהר מאוד, האמנתי שיש לי את הכוח לעזור לאנשים שלי, כי אחרי שלמדתי את כל 19 הקורסים האלה – הפכתי להיות הצ'יף שיש לו את כל התשובות".

"תאמינו לי, בעזרת 'הדרך אל האושר' אנחנו מחזירים למין האנושי את האנושיות שלו".
מרטין מנדה

לרומם את נפשם של אנשים להכיר בזכויות האדם

"בעוד שאחרים מקובעים בהשקפת עולמם, אתם מהפכנים בעלי חזון. אתם מרוממים נשמות בעזרת זכויות האדם. אנחנו צריכים עכשיו להקים מועדונים של זכויות אדם בכל מקום, בבתי-ספר, בארגונים וכנסיות בכל קהילה. וכך, באופן הזה, מהראש ללב שלה, אפריקה יכולה להתעורר לחיים ולהיות חופשייה עם עתיד מלא בזכויות אדם".

איימי פקודה

לשקם כבוד עצמי

"צעירים בגילאים 19 עד 35 – הם הדור שאחרי האפרטהייד, ו-'הדרך אל האושר' הוא התשובה שלהם. לפני כן, נערות אפילו בגיל 12 נכנסו להיריון. עכשיו, הן מוגנות בזכות השלמות האישית המחודשת שלהן. וכאשר לפני כן נערים צעירים האמינו שזה בסדר לגנוב כי 'הם לוקחים בחזרה את מה שהיה שלהם במקור', עכשיו הם משיבים לעצמם את כבודם העצמי. תאמינו לי, בעזרת 'הדרך אל האושר' אנחנו מחזירים למין האנושי את האנושיות שלו".