מסר של תקווה. לומר את האמת
לומר את האמת'עולם נקי מסמים' קולומביה נשא את המסר שלו וחוברות של 'האמת על סמים' ליחידות צבא ברחבי המדינה. הקהל – אלה שנמצאים בקווי החזית במלחמה של קולומביה נגד סמים – הקשיב בתשומת לב מרותקת.

כלל-עולמי

מסר של תקווה

באחה נקייה מסמים
באחה נקייה מסמים ראשת העיר של לוס בארילס, פרנסיס אולאצ'יה וג'אן סטורי (למעלה, משמאל לימין) עורכות סמינר להכשרת מורים על 'האמת על סמים'.

לפני כניסתם של אנשי 'עולם נקי מסמים', לקולומביה לא היתה תוכנית ארצית למניעת השימוש בסמים. זאת היתה בעיה רצינית, כי, לפי משרד המשפטים של המדינה, 640 טון של מריחואנה נצרכים בקולומביה בכל שנה וכ-30 אחוזים מהיבול הזה מיוצאים.

מתנדבי ׳עולם נקי מסמים' נתנו לקולומביאנים את התוכנית למניעת השימוש בסמים שהם היו זקוקים לה, ופעלו כדי להגביר את המודעוּת לסמים ולחשיבה נקייה מסמים בקרב קולומביאנים מאז שהתוכנית הושקה ב-2006. היא כללה לא רק את הסכנות וההרס שנגרמים בגלל סמי רחוב לא חוקיים, אלא גם טיפלה בהרס שנובע מהתמכרות לאלכוהול.

חינוך אמיתי בנושא סמים
חינוך אמיתי בנושא סמים תוכנית הלימודים של 'האמת על סמים׳ הוכנסה ליותר מ-230 בתי-ספר בבאחה קליפורניה סור.
שיעור אחר שיעור
שיעור אחר שיעור תלמידים בעיר מירפלורס מקבלים את 'האמת על סמים'.

מאז שהיא החלה להוביל את חינוך האנשים באמצעות ׳עולם נקי מסמים', הושגו התפתחויות משמעותיות בהעברת המידע לבתי-ספר, אוניברסיטאות, קהילות ובמיוחד לכוחות המזוינים – וכולם אימצו את המסר. ״אנחנו פועלים כאן בלוע הארי", אמרה אינדירה לינגיטה, אחת ממובילות התוכנית. "אני יודעת שאני משנה חיים, משנה את הכיוון של בני נוער רבים, וזה מציל חיים, פשוטו כמשמעו".

סיפור דומה מתרחש בבאחה קליפורניה סור, המדינה המקסיקנית הדרומית בחצי האי באחה, שם התושבים נמצאים בתוך התחום של צרכנית הסמים הלא חוקיים הרעבתנית ביותר בעולם – ארצות-הברית. זה הוביל למגפה שנמשכה עשרות שנים בארץ הזו של סחר בסמים והתמכרות.

אבל ניצוץ של תקווה הגיע עם כניסת ה-'מוסד לעולם נקי מסמים', שתוכניות החינוך שלו מוצעות בבתי-ספר בכל רחבי המדינה. למעשה, אימוץ תוכנית הלימודים של ׳האמת על סמים׳ על-ידי המדינה הוא שיתוף הפעולה הגדול ביותר בין המוסד לבין שותף כלשהו עד עתה.

כאשר שנת הלימודים החדשה החלה בסתיו 2017, המוסד סיפק – ללא תשלום – כמעט 3,000 חבילות של חומרים עבור מחנכים ו-40,000 תלמידיהם מ-230 בתי-ספר.