הערוץ של Scientology

FREEDOM TV

FREEDOM TV

מגזין Freedom מתכונן להביא את העיתונות החוקרת פורצת הדרך שלו אל גלי האתר.

מאז הקמתו על-ידי ארגון ה-Scientology לפני 50 שנה, מגזין Freedom צבר היסטוריה מיוחדת ביותר ככתב עת של עיתונות חוקרת. המגזין ייחד את עצמו מאחרים בפרסום סדרת מאמרים חושפניים על נושאים בעלי חשיבות ציבורית: הפרות של זכויות האדם, סודיות של הממשלה וזכותו של הציבור לדעת, שחיתות ציבורית, אי-צדק והתעללויות בתחום בריאות הנפש. עכשיו, עם השקת הערוץ של Scientology,‏ Freedom נכנס לתחום חדש של אפשרויות עיתונאיות חדשות עם ההשקה הקרובה של Freedom TV, אשר תשב ב-Scientology Media Productions בלוס-אנג'לס.

Freedom TV תשדר חדשות, תסקור נושאים בעלי עניין לציבור ותציג כתבות תחקיר תיעודיות ועבודה עיתונאית מאחורי הקלעים עם דגש הולם על אתיקה עיתונאית בנושאים שהמיינסטרים מדיה הנשלטת על-ידי התאגידים בוחרת להתעלם מהם: סיקור עובדתי ואחראי בנושאים של צדק חברתי, חירויות אישיות ורפורמה חברתית.

מגזין Freedom היה במשך זמן רב הקול של Scientology, ושליחותו מתחילת דרכו היתה לחקור נושאים בעלי חשיבות ציבורית ולחשוף אמיתות שלא סופרו. אבל הוא גם היה קולם של חסרי הישע. בסביבה שבה המדיה נשלטת על-ידי אינטרסים עסקיים פרטיים רבי-עוצמה, ההזדמנויות לתחקירים עיתונאיים מבוססים, שקולים ומתועדים היטב – שאינם נשלטים על-ידי אינטרסים מיוחדים – מעולם לא היו טובות יותר.

בשנות ה-70 עיתונאים של Freedom חשפו את קיומם של "מחנות עבדים" פסיכיאטריים בדרום-אפריקה. בעקבות חשיפה זו של מה שארגון הבריאות העולמי כינה רשת של "סחר עבדים", הונהגו רפורמות ממשלתיות נרחבות. Freedom חשף את הניסויים הסודיים של הסי-איי-אי בשליטה מוחית בתוכנית ה-MK-ULTRA הסודית. חקירות של Freedom בנושא של ניסויים צבאיים סודיים בכימיקלים ובכלי נשק ביולוגיים בארה"ב הובילו לרפורמות של הקונגרס. בשנות ה-90 Freedom חשף טיוחים של הממשלה בנוגע לסינדרום מלחמת המפרץ. וההיסטוריה מראה ש-Freedom מילא תפקיד מפתח במתן גישה לציבור למידע ממשלתי – מעל דפי המגזין ובבתי-המשפט – כדי להגן על חוק חופש המידע ולהרחיב את גבולותיו בארצות-הברית.

Freedom TV ימשיך במסורת הזו, כדי להביא לערוץ של Scientology סוג חדש של חופש עיתונאי.