חברה

הסיפור האמיתי של Scientology

ל. רון האברד

הסיפור האמיתי של Scientology הוא פשוט, תמציתי וישיר. הוא מסופר בקצרה:

  1. פילוסוף פיתח פילוסופיה על חיים ומוות.
  2. אנשים מוצאים שהיא מעניינת.
  3. אנשים מגלים שהיא פועלת.
  4. אנשים מעבירים אותה הלאה לאחרים.
  5. היא צומחת.

כשאנחנו בוחנים את התיאור הזה, שהוא מדויק ביותר ותמציתי מאוד, אנחנו רואים שחייבים להיות בתרבות שלנו כמה אלמנטים מטרידים מאוד כדי שניתן יהיה להאמין לאיזשהו דבר אחר על Scientology.

האלמנטים המטרידים האלה הם סוחרי התוהו ובוהו. הם סוחרים בבלבול ובמורת רוח. הם מרוויחים את לחמם על-ידי יצירת תוהו ובוהו. אם התוהו ובוהו היה פוחת, גם הכנסותיהם היו קטֵנות.

הפוליטיקאי, כתב העיתונות, הרופא, יצרן התרופות, המיליטריסט ויצרן הנשק, המשטרה ומארגן סדרי ההלוויות, אם לציין את המובילים ברשימה, מתפטמים אך ורק על "הסביבה המסוכנת". אפילו אינדיבידואלים ובני משפחה יכולים להיות סוחרי תוהו ובוהו.

לכתוב את העובדה הפשוטה שפילוסוף פיתח פילוסופיה זה לא חדשות עיתונאיות וזה לא יפריע את שלוות הסביבה.

יש להם אינטרס לגרום לסביבה להיראות מאיימת ככל האפשר, כי רק אז הם יכולים להרוויח. הכנסותיהם, כוחם ועוצמתם עולים ביחס ישר לכמות האיוּם שהם יכולים להכניס לתוך סביבתם של בני האדם. עם האיוּם הזה הם יכולים לסחוט את אוצר המדינה, את הקרנות הציבוריות, לזכות בתפוצת עיתונים מוגברת ובתשלום גבוה יותר בלי כל שאלות. אלה הם סוחרי התוהו ובוהו. הם חושבים שאילו הם לא היו יוצרים את הדבר ולא היו קונים אותו ולא מוכרים אותו, הם היו נשארים עניים.

לדוגמה, אנחנו מדברים באופן כללי על "עיתונות טובה". האם יש דבר כזה היום? דפדפו בעיתון. האם יש איזשהו דבר טוב בעמוד הראשון? במקום זאת, יש רצח ומוות פתאומי, חילוקי דעות ואסונות. ואפילו אלה, חמורים כפי שהם, מוגשים בצורה סנסציונית כדי לגרום להם להיראות חמוּרים יותר.

זה הייצור בדם קר של "סביבה מסוכנת". אנשים לא זקוקים לחדשות האלה; ואם הם היו זקוקים להן, הם היו זקוקים לעובדות, לא למורת הרוח. אבל אילו הכיתם אדם מספיק חזק, הייתם יכולים לגרום לו לוותר על כסף. זוהי הנוסחה הבסיסית לסחיטה. זוהי הדרך שבה עיתונים נמכרים. הרושם הקשה גורם להם להתמיד.

עיתון צריך שיהיו לו תוהו ובוהו ובלבול. אומרים ש-"סיפור חדשותי" צריך שיהיה לו "קונפליקט". אם כן, אין עיתונות טובה. יש רק עיתונות רעה על הכול. זה דבר פזיז ונמהר לערוג ל-"עיתונות טובה" בחברה שבה מושלים סוחרי התוהו ובוהו.

תראה מה צריך להיעשות לסיפור האמיתי של Scientology כדי "להפוך אותו לסיפור חדשותי" על פי הסטנדרטים המודרניים של העיתונות. חייבים להכניס קונפליקט כשאין שום קונפליקטים. לפיכך, העיתונות צריכה להמציא משברים וקונפליקטים.

בוא ניקח את השורה הראשונה. איך יוצרים ממנה קונפליקט? "1. פילוסוף מפתח פילוסופיה על חיים ומוות״.

סוחרי התוהו ובוהו צריכים לעורר כאן אחד מכמה קונפליקטים אפשריים: הם צריכים לטעון בתוקף שהוא לא פילוסוף. הם אף פעם לא ממש נועזים מספיק כדי לומר שזאת לא פילוסופיה. אבל הם יכולים להמשיך, ואכן ממשיכים ללא הפסק, כפי שמטרתם כופה עליהם, במאמץ להפחית בערך זהותו של האדם שמפתח אותה.

למעשה, האדם שפיתח את הפילוסופיה היה בקי מאוד בנושאים אקדמיים ובמדעי הרוח, קרוב לוודאי בקי בפילוסופיה הפורמאלית לבדה יותר מאשר מורים לפילוסופיה באוניברסיטאות. המאמץ של אדם אחד הוא בל-ייאמן במונחים של שעות לימוד ומחקר, וזה שיא שאיש מעולם לא התקרב אליו, ככל שזכור לאלה שעדיין חיים, אבל זה לא ייחשב למשהו ראוי לפרסום בעיתונות. לכתוב את העובדה הפשוטה שפילוסוף פיתח פילוסופיה זה לא חדשות עיתונאיות, וזה לא יפריע את שלוות הסביבה. מכאן, הסיפורת החדשותית המורכבת על (1) לעיל.

והאִיום שלהם הוא הסיפור הפשוט של Scientology. כי זה הסיפור האמיתי. ומאחורי ההתקדמות שלה יש סביבה רגועה יותר, שבה אדם יכול לחיות ולהרגיש טוב יותר. אם אתה לא מאמין, פשוט תפסיק לקרוא עיתונים למשך שבועיים, ותראה אם אתה מרגיש טוב יותר.

לאחר מכן קח את חלקו השני של הסיפור האמיתי. "אנשים מוצאים שהיא מעניינת". זה היה מאוד מוזר אם הם לא היו מוצאים שהיא כזאת, כי כל אחד שואל את עצמו את השאלות האלה ומחפש את התשובות ל-beingness שלו עצמו, ומתוך המסקנות של Scientology אפשר לראות את האמת הבסיסית של התשובות.

עם זאת, כדי להפוך את זה ל-"חדשות", צריך להפוך את זה לדבר מטריד. לכן הם מציירים אנשים כאילו הם "נחטפו" או "הופנטו" ו-"נגררו כקורבנות בעל כורחם" כדי שהם יקראו את הספרים או יאזינו.

סוחר התוהו ובוהו לא נוגע בשום אופן ב-(3). זה שטח מסוכן עבורו. "אנשים מגלים שהיא פועלת". העיתונות לעולם לא תייחס ל-Scientology שום רמז להיותה מעשית, למרות שלדעת העיתונות אין כל ספק שהיא אכן פועלת.

משום כך היא מסוכנת. היא מרגיעה את הסביבה. לכן, כל זמן שמושקע בניסיון לשכנע את העיתונות ש-Scientology פועלת הוא זמן שמושקע בגרימה לכַתב להתרגז.

ב-"4. אנשים מעבירים אותה הלאה לאחרים", העיתונות מרגישה נבגדת. אף אחד לא צריך להאמין לשום דבר שהוא לא קורא בעיתונים. איך מידע שעובר מפה לאוזן מעז בכלל להתקיים? לכן, כדי לנסות לעצור אנשים מלהקשיב, סוחר התוהו ובוהו חייב להשתמש במילים כמו "כת". כת היא ״קבוצה סגורה״, בעוד ש-Scientology היא הקבוצה הפתוחה ביותר לכל אחד בכדור הארץ. והם צריכים להתקיף ארגונים ואת האנשים בהם כדי לנסות להרחיק אנשים מ-Scientology.

עכשיו, בנוגע ל-"5. היא צומחת", כאן אנחנו מקבלים את ההתנגדות האמיתית.

ככל שהאמת מתקדמת, כך השקרים מתים. שחיטת השקרים היא פעולה שגוזלת את לחמו של סוחר התוהו ובוהו מפיו. הוא חושב שהוא יגווע ברעב, אלא אם כן הוא יוכל לשקר בצורה שלוחת רסן לגבי עד כמה כל זה גרוע.

לפי סוחר התוהו ובוהו, אסור שהעולם יהיה מקום טוב יותר. אם היו מדאיגים פחות את האנשים, אם הסביבה היתה פחות מדכאת אותם, לא היו נקבעות שום הקצאות חדשות עבור משטרה וצבאות וטילים גדולים, ולא היו נותנים אפילו פרוטות לעיתונות סנסציונית צעקנית.

כל עוד הפוליטיקאים מתקדמים על גבי שערוריות, כל עוד המשטרה מקבלת יותר שכר עבור יותר פשע, כל עוד הרופאים מתפטמים על חשבון מחלות רבות יותר, יהיו קיימים סוחרי תוהו ובוהו. משלמים להם עבור זה.

והאִיום שלהם הוא הסיפור הפשוט של Scientology. כי זה הסיפור האמיתי. ומאחורי ההתקדמות שלה יש סביבה רגועה יותר, שבה אדם יכול לחיות ולהרגיש טוב יותר. אם אתה לא מאמין, פשוט תפסיק לקרוא עיתונים למשך שבועיים, ותראה אם אתה מרגיש טוב יותר. מה אם כל ההפרעות האלה היו מטופלות עבורך?

מה שמצער זה, כמובן, שאפילו סוחר התוהו ובוהו זקוק לנו, לא כדי להתפטם, אלא רק כדי לחיות בעצמו כ-being.

אז הסיפור האמיתי של Scientology הוא סיפור פשוט.

ויותר מדי אמיתי מכדי להסיט אותו הצידה.