Scientology Media Productions

מגיעים לכל העולם

כל תהליך ההפקה ב-Scientology Media Productions מתבצע תחת קורת גג אחת, באולפן מדיה דיגיטלי מתקדם שקם לחיים מתוך אולפן הסרטה קלאסי של הוליווד.

האולפן הוותיק ביותר בהוליווד שפעל באופן רצוף – וערוץ הטלוויזיה החדש ביותר בעולם השידורים דרך לוויין – שייכים עכשיו לדת הגדלה במהירות הגבוהה ביותר בעולם.

הערוץ זמין עכשיו על מסך הטלוויזיה בבית, על המחשב הנייד, הטאבלט ובטלפון, ומגיע מאולפן שידורים אולטרה-מודרני עם שורשים היסטוריים משמעותיים.

Scientology Media Productions‏ (SMP), שממוקם במרכז עולם הטלוויזיה בלוס-אנג'לס, הוא יותר מאשר מקום מושבו של הערוץ של Scientology החדש. הוא מייצג שינוי מהמדיה הממסדית. בעוד שהדיירים החדשים במתחם היפהפה בן 20 הדונם הם טירונים יחסית בתחום השידור בהשוואה לערוצי הטלוויזיה הגדולים האחרים, ממבט ראשון נראה שמדובר פה בסיפור בסגנון דוד וגוליית.

צוותי הצילום של Scientology Media Productions
בתנועה צוות צילום הולך לאורך המסדרון ההיסטורי ב-SMP, האולפן הוותיק ביותר בהוליווד שעובד באופן רציף, ליד כרזות של סדרות שכתב ל. רון האברד עבור הוליווד.

אבל כאשר מדובר במחקר, בעיצוב ובציוד האולפן, במכשור ובצוות הטובים ביותר ובטכנולוגיה החדשנית ביותר, הערוץ של Scientology הופך את התפקידים האלה – אפילו בהשוואה לערוצים שמשדרים זמן רב יותר מתקופת קיומה של Scientology כדת.

"אתה תראה בעצמך שזה ללא ספק האולפן הטוב ביותר בלוס-אנג'לס, נקודה", אמר יועץ מדיה אחד. "כולם [ב-SMP] עובדים, פשוטו כמשמעו, באחד ממתקני המדיה המתקדמים ביותר בעולם".

"רמת האיכות והמורכבות של הפרוייקט הזה היא מדהימה", ציין צ'אן מהון, מנהל ב-MIT‏ (.‏Integrated Media Technologies, Inc).‏ "אני עובד עבור רבים מהאולפנים המובילים בעיר. ב-15 שנות הניסיון שלי אף אחד לא עשה משהו כזה פנומנלי".

אבל זו לא היתה משימה קלה להביא את Scientology Media Productions למצב הזה של מוכנות. שנים של תכנון אסטרטגי הושקעו כדי ליצור את הבסיס למה שהוא כעת עובדה בשטח. בהנהגתו של מנהיג הדת, מר דיוויד מיסקביג', תכנון זה הפך לשילוב של הציוד הנכון, המקצוענים המובילים בתחום וחברי הצוות של הדת כדי להפוך את הערוץ של Scientology והתוכן שלו למציאות.

אירווין מילר, המעצב הראשי בפרוייקט של SMP מחברת העיצוב גנזלר, ציין שנקודת המבט המקצועית, שהפכה במהרה לסימן ההיכר של הפרוייקט, החלה כבר עם שיפוץ האולפן ההיסטורי.

"רמת המומחים שהשתתפו בפרוייקט השימור ההיסטורי היתה נפלאה. יש רמות של פרטים שלא רואים בפרוייקטים אחרים".

מהשחזור של האולפן בן מאה השנה, ועד לאיוש כל התפקידים, מעוזרי-במה עד לבמאים, מהצבעים של במות הסאונד ועד לטאלנטים שמופיעים בתוכניות, הכול התחבר יחד ככל שהתוכניות עבור הערוץ של Scientology התקדמו. והכול החל עם המבנה.

טכנאי ב-SMP ציין שעבור אחד השיפורים "משכנו 13,600 קילוגרמים של כבלים", שלאחר מכן הוחלפו ב-43 קילומטרים של כבלים עם סיבים אופטיים, שמחברים את כל במות הסאונד, האולפנים והמשרדים במקום.

"ברוב האולפנים בהוליווד יש הרבה ציוד שעובר בירושה עם האולפן. אתה מנסה להמשיך לעבוד ולעדכן את הציוד ככל שהדברים מתקדמים והטכנולוגיה משתנה", ציין יועץ אחד. "המטרה כאן היתה 'איך ייראה מתקן מדיה מושלם של המאה ה-21?' וכך זכינו לחזות בהקמה של אולפן משוכלל ביותר ושחזור היסטורי מרשים שהתרחשו במקביל. וזה הפך למקום קסום, ממש מול עינינו. ברוב המקומות בעיר הם חיים עם ציוד בן עשרות שנים. כאן הכול חדש".

ובכן, כמעט הכול. העבודה התחילה, אמר מהון, עם סטודיו א'. היא התחילה עם התאורה – מאות נורות טלוויזיה שהיו תלויות על הקורות – בסגנון הישן. "טכנאי תאורה ותיקים נכנסים לכאן, מסתכלים על במת הסאונד ואומרים 'וואו, כבר לא רואים דברים כאלה'."

בתפקיד
בתפקיד עם 20 צוותי צילום המוצבים במקומות שונים ברחבי העולם, הערוץ של Scientology מביא סיפורים על הפרות של זכויות האדם בעולם, ועל הצלחותיהם של אלו שפועלים לשיפור המין האנושי.

מנורות טלוויזיה מודרניות תלויות גבוה במקבצי תאורה על רשתות, תהליך שאומנם מקל על התחזוקה אבל יכול להגביל את היצירתיות הטמונה במיקום אינדיבידואלי של המנורות. באולפן א', כל אחת מ-200 המנורות הורדה בנפרד, בעזרת מערכת מסורתית של גלגלות, פורקה, נוקתה, כוילה מחדש ונתלתה שוב.

צוות הצילום באירופה של Scientology Media Productions
צוות הצילום באפריקה של Scientology Media Productions

וזאת רק אחת מבמות הסאונד ב-SMP. בעוד שכל הציוד השימושי באולפן השתמר, חלק גדול מהטכנולוגיה הוחלף ושודרג. "הבאנו טכנולוגיה מודרנית לבמת סאונד בת 57 שנה", אמר מהון.

צוות צילום של Scientology Media Productions
מכל הזוויות צוותי הצילום עברו הכשרה בטכנולוגיה החדישה ביותר כדי לצלם סרטי וידיאו ברזולוציה גבוהה, צילומי מזל"ט ותמונות סטילס של אירועים שמתרחשים בכל מקום בעולם.
צלם של Scientology Media Productions

להבדיל מערוץ מקומי, או אפילו מרשת ארצית, הערוץ של Scientology משדר לכל העולם – וגם ידווח מכל רחבי העולם. כדי לתמוך ברמה הזאת של איסוף חדשות ומידע, ארגון ה-Scientology הביא מומחים ותיקים מהתעשייה שהכשירו 20 צוותים של כתבים – ואז הציב את אותם צוותים בנקודות בעולם שמהן הם יוכלו להגיע במהירות לכל מקום שבו הם נדרשים. בנוסף למפעילי מצלמות, הצוותים כוללים טכנאי תאורה, צלמי סטילס, טכנאי מיקס ועורכים.

בנוסף לצוותים באיזור לוס-אנג'לס, בבסיס היבשתי של פלאג ועל סיפון ה-Freewinds – מקום המפלט הדתי של Scientology – לערוץ של Scientology יש צוותים באירופה, רוסיה, בריטניה, אמריקה הלטינית, אוסטרליה, קנדה, אפריקה ואסיה.

הצוות של Scientology Media Productions מורכב מחברי צוות וחברי הקהילה של הדת, בנוסף למקצוענים בתעשייה. כמה מחברי הצוות סיפרו ל-Freedom את ההבחנות האישיות שלהם בנוגע ל-SMP.

"אנחנו עוקבים אחרי תנועה דתית שגדלה בכל יום, בכל דקה ובכל שנייה", אמרה המנהלת הכללית ב-SMP. "והכתבים שלנו בשטח מוכנים לרוץ לדבר הבא ... ולרוץ לדבר הבא ... ולוודא שאנחנו מצלמים בשטח את מה שקורה בזמן שזה קורה. זה מרגש ביותר".

Scientology Media Productions
קליטה של קטעי סרטים כל קטעי הווידיאו על כל סיפור שמופיע בערוץ של Scientology, בין אם הם מגיעים מצוותים שמסקרים אירועים מקומיים או מאלה שמתעדים סיפורים על מאמצים הומניטריים ברחבי העולם, זורמים דרך המרכז לקליטת מדיה ב-Scientology Media Productions.
Scientology Media Productions. דוגמה של סרטון שהתקבל
Scientology Media Productions. דוגמה של סרטון שהתקבל
Scientology Media Productions. דוגמה של סרטון שהתקבל
תקשורות מרכזיות המרכז לקליטת מדיה מתאר לא רק מקום, אלא גם תהליך. זה המקום שבו מתקבל החומר המוסרט מהכתבים בעולם ונעשה זמין לשאר האולפן, שם הוא נערך, מקבל פסקול ועובר מיקסינג על-ידי צוות בעל הכשרה נרחבת שמשתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי לשדר את הסיפורים לשאר העולם.

עם כיסוי כזה, הערוץ של Scientology יכול לשדר כתבות שצולמו בכל מקום בעולם, והכול מתחיל בקטעי הסרטים הלא ערוכים שמגיעים ל-SMP. "הם יכולים להגיע מכל רחבי הפלנטה. לא משנה היכן אתה נמצא, בין אם אתה באוסטרליה, אפריקה או מקסיקו, כל קטעי הווידיאו או תמונות הסטילס מתקבלים כאן במרכז לקליטת המדיה", הסביר חבר צוות במרכז קליטת המדיה. "אנחנו קוראים לזה מרכז קליטה כי אנחנו קולטים את המדיה למערכת שלנו ואז ממירים אותה לפורמט שמאפשר להשתמש בה בכל איזור אחר באולפן.

כאן הכול מתחיל. הכול נכנס למערכת שלנו ואז עובר לשרתים שלנו. החומר מגיע לכאן ואז אפשר לצפות בו מיד ... בכל עמדת עריכה, בין אם זה איזור השידור או איזור האירועים הבינלאומיים – אפשר לצפות בחומר בכל מקום באולפן, פשוטו כמשמעו".

המנהלת הכללית ציינה שצוותי הצילום "הם ביסודו של דבר הכתבים שלנו בשטח ששולחים לנו סיפורים, חדשות טובות, מה הארגונים המקומיים של Scientology עושים כדי לעזור לקהילה. ואז צוות העריכה ישלח את הצילומים לצוות של אפקטים חזותיים, שם מוסיפים את הגרפיקה הסופית ... ובמקביל הם מגיעים גם למחלקת המוזיקה. רוב התוכניות שלנו זוכות לליווי מוזיקלי מלא מההתחלה ועד הסוף, כי אנחנו מסוגלים לעשות את זה", היא הוסיפה. "וכל זה עובר מיקסינג סופי ב-Sunset Studio Master Mix Room, חדר המיקס הראשי שלנו".

אפקטים חזותיים
אפקטים חזותיים עם מטרה טכנולוגיה חדשנית ומתוחכמת מאוד מאפשרת לצוותי האולפן ליצור את האפקטים החזותיים המתקדמים ביותר שזמינים היום בתעשיית הקולנוע, והכול מתבצע באולפנים של Scientology Media Productions.
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי
Scientology Media Productions. דוגמה של אפקט חזותי

אומן דיגיטלי שעובד בתחום המוזיקה – ועובד מהר – אומר שהציוד והצוות ב-SMP מאפשרים לו ליצור מוזיקה במהירות פי ארבעה יותר גבוהה מהמהירות הסטנדרטית בתעשייה. "בעוד שלתעשייה לוקח כשבוע להכין פסקול לתוכנית טלוויזיה, עם כמה אנשים שעובדים יחד", הוא אמר, "אני יכול להכין פסקול לסרט תיעודי באורך חצי שעה, פחות או יותר תוך יום.

זה באמת תלוי באייטם שאני עובד עליו. בכל יום אני מקבל משהו שונה. אני צריך ליצור, לדוגמה, מוזיקת רוק. אני צריך ליצור מוזיקה אלקטרונית. אני צריך ליצור מוזיקת אמביינט ...

כאן במחלקה של יצירת הפסקולים" הוא ציין, "יש לנו אלפים על אלפים של צלילים שאנחנו יכולים לשלוף ולהשתמש בהם תוך שנייה. אם אני מכין משהו עבור אפריקה, יש לי את כל הצלילים מאפריקה. אם אני מכין משהו עבור אוסטרליה ... יש לי צלילים של דידג'רידו וכל מיני כלי הקשה אתניים. אבל אם אני רוצה, אני יכול ליצור צלילים שלא קיימים ... ליצור מאפס ... צלילים סינתטיים. אני יכול לקחת צלילים אמיתיים ולעבד אותם לכל דבר שאני רוצה ליצור, בהתאם לאווירה שאני רוצה ליצור".

איש המוזיקה
איש המוזיקה מוזיקאי בצוות יושב עם גיטרה מול סינתיסייזר ויוצר ומקליט מוזיקה שתתלווה ללוח השידורים של הערוץ של Scientology. באולפן הסאונד המדהים הזה הוא יכול ליצור מוזיקה בכל הז'אנרים, בכל המקצבים ולכל המטרות. בין אם המוזיקה שנדרשת עמוקה, מעוררת השראה, שאפתנית או אתנית מרחבי העולם, אולפן SMP מצויד במלואו כדי ליצור את הכול.

אבל עבודתו היא יותר מאשר רק ללחוץ על כפתורים. "המטרה", הוא אמר, "היא ליצור מצב רוח ורגש ולתמוך במסר. אנחנו מסקרים בעיות רציניות בחיים ... דברים שלמעשה קורים בעולם, ואני צריך ליצור מוזיקה שמתארת את זה באופן הולם".

קרי באטלר, טכנאי המיקס הבכיר ב-Scientology Media Productions, מתאר את חדר המיקס הראשי בתור המקום שבו כל הדברים מתחברים.

"הייתי פחות או יותר בכל אולפן בלוס-אנג'לס, ולוס-אנג'לס נחשבת לשיא בתחום הזה, האולפנים המובחרים ביותר", הוא אמר כשהוא מצביע על סביבת עבודתו. "אני יכול לומר שהחדר הזה הוא חדר המיקס הטוב ביותר שאי פעם הייתי בו ושאי פעם עבדתי בתוכו.

האדם שעיצב את החדר הזה מבחינה אקוסטית, שבנה את החדר הזה, קיבל יד חופשית לעשות מה שהוא רוצה – לבנות את החדר הזה קודם, ואז לעצב את שאר הבניין סביבו. המפתח של הכול היה להביא את החדר הזה לידי שלמות. וזה מה שהוא עשה", אמר באטלר.

"ל. רון האברד היה חובב מוזיקה. זה היה מאוד חשוב בעיניו איך דברים נשמעים, עד כדי כך שהוא כתב יותר מ-400 מאמרים טכניים על נושא האודיו, וגם על סרטים וכל דבר שאנחנו עושים בפוסט-פרודקשן. בתור טכנאי מיקס, הוא ידע מה אנחנו צריכים לעשות, זה היה מדהים. אז בכל דבר בחדר הזה, אנחנו ביסודו של דבר פועלים לפי מה שהוא קבע. הוא באמת פירט את זה – זה כמעט כמו רשימת בדיקה של איך להגיע מ-א' ל-ת' וכל הצעדים באמצע", ציין באטלר.

"אנחנו די הצעד האחרון לפני שזה יוצא החוצה לשאר העולם", הוא אמר. "זאת הרגשה מדהימה לדעת שאתה עובד היום על משהו שעוד יום או יומיים שאר העולם יראה וישמע אותו".

וזה לא מוקרן רק בהוליווד.

"לא ידוע לי על מישהו שעושה הכול ב-17 שפות, זה משהו שלא נשמע כדוגמתו", הוא צחק. "ישנן חברות תרגום, והן עושות רק את זה. אבל הן לא מכינות פסקולים, עורכות קול, כותבות, עושות מיקסינג ומפיקות את הכול. ובכן, אנחנו עושים את הכול, יום יום.

אנחנו יוצרים שינוי. אנחנו באמת עושים זאת. אנחנו מצילים את העולם, מיקס אחד בכל פעם".

מכלול הדברים שיש ב-SMP, הציוד, במות הסאונד, אולפני ההקלטה והמיקסינג, עמדות העריכה, המחשבים, היכולת לקבל ולשלוח מידע דיגיטלי במהירות גדולה והרבה הרבה יותר, מאפשרים לכל העבודה על כל התוכניות להתבצע במקום. באולפן הזה אין שום אאוטסורסינג, פשוטו כמשמעו, שזה עוד דבר "שלא נשמע כדוגמתו".

מכלול הדברים שיש ב-SMP, הציוד, במות הסאונד, אולפני ההקלטה והמיקסינג, עמדות העריכה ... והרבה הרבה יותר, מאפשרים לכל העבודה על כל התוכניות להתבצע במקום.

עם 43 קילומטרים של כבלים עם סיבים אופטיים, 98 שרתי רינדור ו-21 עמדות עבודה לתמונות, הטכנולוגיה המתקדמת שיש ב-SMP היא אפילו יותר ייחודית בהתחשב בעובדה שהיא נמצאת באולפן בן 106 שנה שמשוחזר במלואו.

העובדה שהערוץ החדש משדר מהאולפן הוותיק ביותר שפעל באופן רציף בעיר, אינה נעלמת מעיניהם של חברי הצוות שעובדים כאן.

"אין דבר מתגמל יותר מאשר ללכת במסדרון שבו אתה יודע שהוליווד הוותיקה, תחילתה של האומנות של איך לספר סיפור, של שוטרים וגנבים, בוקרים ואינדיאנים, עלמות במצוקה ובלשים וכל הדברים האלה, התרחשה במקום הזה", אמרה המנהלת הכללית.

"זה באמת השיא של הוליווד הוותיקה שפוגש את ההווה. זה מאוד מתגמל בתור אומן לעבוד כאן וליצור אומנות שתשנה את העולם", היא הוסיפה. "ליצור טלוויזיה שתיצור אימפקט על מישהו ותעזור לו לנהל חיים מאושרים יותר וטובים יותר; מה עוד אפשר לבקש?"