Church of Scientology Atlanta grand opening

התרחבות

אטלנטה

2 באפריל 2016

בעיר שעלתה כמו עוף החול כדי להפוך למוקד חיוני של הדרום, ארגון הסיינטולוגיה החדש מתחייב לרומם כל קהילה מסמים, פשיעה והפרת זכויות האדם.

חודש אפריל באטלנטה הוא העונה שבה עצי הקרנית מלבלבים, ויוצרים חופות של פרחים לבנים, ומדי פעם ורודים. כשכל-כך הרבה מעיר הבירה התרבותית והפיננסית של הדרום מכוסה בעצי קרנית, העיר חוגגת את היוולדה מחדש אחרי החורף.

בפינה אחת של אטלנטה, בהסתעפות של דרך רוזוול וגלנרידג' דרייב, ב-2 באפריל 2016, לשמחה של תקופת לבלוב עצי הקרנית נלווה אירוע נוסף מאוד מיוחד: הפתיחה של ארגון הסיינטולוגיה החדש של אטלנטה.

הדת התבססה היטב באטלנטה מאז 1973 – אבל הארגון החדש הוא בהחלט משהו לדבר עליו. כן, הוא מקרין קסם דרומי בכל 4,200 המטרים הרבועים שלו, עם עמודים מפוארים ואכסדראות חינניות. אבל הדרום הישן כבר מזמן חלף עם הרוח, והדרום החדש הוא מקום של פעילות תוססת וביצוע דברים, במקום הזה שבו נולדה תנועת זכויות האזרח, בעיר שקוראת לעצמה "עסוקה מכדי לשנוא".

ארגון הסיינטולוגיה של אטלנטה. איזור הקבלה
סגנון ופונקציה מבקרים בארגון אטלנטה מתקבלים בברכה באיזור הקבלה (למעלה), ויכולים לקבל את הסיפורים המלאים על סיינטולוגיה, על ל. רון האברד ועל התוכניות ההומניטריות (למטה).
ארגון הסיינטולוגיה של אטלנטה. תוכניות הומניטריות

אז, הפתיחה החגיגית נערכה על-ידי המנהיג של סיינטולוגיה דיוויד מיסקביג', שהכריז לקהילת הסיינטולוגים: "העיר זכורה ובצדק כמקור בלתי נדלה של זכויות אזרח וזרז למחויבות. ובעוד שזה גם עדיין מקום של קסם מלבב וזיכרונות נוסטלגיים, ובכן, חכו ותראו מה עוד ייזכר בנוסטלגיה – עכשיו לאחר שהקמתם את הארגון הזה באטלנטה".

מה שייזכר זה שהארגון הגדול יותר, שתוכנן במדויק, יאיץ את התקדמותם של יותר ויותר סיינטולוגים בדרכם לחופש רוחני. במקביל, ארגון אטלנטה יהיה בקווי החזית של המאבק נגד סמים נרקוטיים והתעללות פסיכיאטרית, יילחם למען זכויות האדם והמאמצים ההומניטריים האחרים הרבים של סיינטולוגיה.

ואומנם, מספר ימים לאחר הפתיחה, סיינטולוגים צעירים הצטרפו למשרדו של חבר הקונגרס ג'ון לואיס כדי לתמוך בזכויות האדם; קואליציה, שארגון הסיינטולוגיה חבר בה, קידמה את חודש אפריל בתור חודש מניעת התעללות בילדים; הארגון הזמין לארוחת צהריים אנשי כמורה שחורים מודאגים כדי לטפל בסוגיות של עלייה באלימות במדינה; מתנדבים של "האמת על סמים", מיזם אופייני של הארגון, חילקו חוברות חינוכיות על סמים ברחבי העיר.

ארגון הסיינטולוגיה של אטלנטה. איזור הקבלה
אמור שלום, שתה קפה חברי הארגון צופים בסרט אינפורמטיבי (למעלה) לפני שהם מתחילים צעד דתי, בעוד שאחרים נחים ברוגע בבית-הקפה (למטה).
ארגון הסיינטולוגיה של אטלנטה. תוכניות הומניטריות

אלה הפעילויות – והרבה הרבה יותר – שהוזכרו בנאומים בפתיחה של הארגון.

הכומר ג'יימס מילנר, שצעד עם הכומר מרטין לותר קינג ג'וניור, אמר לקהל: ״הסמים הם הגורם המדכא האדיר היום. הם גורמים לאנשים לאבד את האנושיות שלהם". בהתייחסו ל-'אמת על סמים', הוא אמר ש-"אנחנו משתמשים בחומרים, היועצים שלנו משתמשים בהם, ו... ההתמכרות לסמים ירדה".

אורלנדו ג'ונסון ממרכז Agape דיבר על ללמד את 'הדרך אל האושר', המדריך הלא דתי של ל. רון האברד לאתיקה ולמוסריות. "אנחנו עובדים עם מכורים, אנחנו עובדים עם עבריינים ועם אנשים שמעוניינים להתחיל את החיים מחדש. זהו קהל קשוח, אבל אחרי שאדם לומד את 'הדרך אל האושר' במרכז שלנו, אני רואה שהמסר נשאר איתו".

הסנאטורית דונזלה ג'יימס ממדינת ג'ורג'יה דיברה על האובדן של אחותה בידי הפסיכיאטריה. "אף אחד לא היה לצידנו עד שאתם הגעתם אל אולמות הקפיטול שלנו עם 'ועדת האזרחים לזכויות האדם' ועם התערוכה 'פסיכיאטריה: תעשיית המוות'. מאז, חברנו יחד כדי להפיץ את המידע הזה. ... הגשנו הצעות חוק כדי לתקוף את שורש הבעיה, והארגון החדש הזה הוא המקום שממנו נוכל להמשיך להפיץ את השמועה".

ההמון קיבל במהירות את המסר שהיה ג'ורג'יה הטהורה – כשמוזיקאים צעירים הופיעו בגרסה נלהבת של שירו של ריי צ׳ארלס, "Georgia on My Mind". וכן, הסרט נפל, היו סיורים בבניין המפואר, ובמרכז המידע לציבור לא נותרו מקומות ישיבה.

לקראת סיומה של 2016, ארגון אטלנטה עדיין מארח אירועים הומי אדם. סיינטולוגים עדיין מתפרשים ברחבי אטלנטה – ויוצאים למקומות אחרים בדרום למשימות הומניטריות.

gcui_freedommag:cos-atl
ברכת שלום דרומית ארגון אטלנטה עושה רושם רב בדרך רוזוול, אחד מהרחובות ההומים באיזור העירוני.