התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית

ניצחון היסטורי למען חופש הדת

לפיד של ה-IAS

מאז הקמתו, ה-IAS עמד מאחורי ניצחונות היסטוריים שהבטיחו חופש לכל הדתות. שנת 2016 לא היתה יוצאת מהכלל.

במהלך עשרות השנים האחרונות של המאה ה-20, לאחר חיסול הנאציזם והפשיזם באירופה וזכויות האדם הפכו לשם-דבר אחרי מלחמת-העולם השנייה בדמוקרטיות המערב, חיפושו של האדם להתחבר לרוחניות נטל צורות שונות. חופש דתי התפרץ. ועם זה, סובלנות דתית.

ארגון הסיינטולוגיה ב-2016 ניצח ניצחון מרחיק לכת במלחמה של חירות רוחנית נגד שעבוד. שדה הקרב היה בבריסל, בלגיה, אבל ההשלכות מההחלטה המשפטית השפיעו על כל אירופה.

לפני יותר מ-20 שנה, קבוצות עוינות לרוחניות החלו בקמפיין להחרים דתות "חדשות". מאחר שבלגיה היא למעשה עיר הבירה של האיחוד האירופי, היא הפכה לנקודת הזינוק עבור תוכנית לסלק מספר רב של קבוצות דתיות מאירופה.

ופוגרומים של תעמולה שחורה, בהנהגתה של בריגדת השנאה מגרמניה וצרפת, פרסמו דו"ח של 670 עמודים מציגים את הקווייקרים, מורמונים, יהודים חסידים, עדי יהוה, בודהיסטים, וסיינטולוגים – פלוס 182 קבוצות דתות אחרות בתור שטניים.

ב-1997, הרשויות הבלגיות החלו בחקירות סודיות על סיינטולוגיה. החוקים שונו כך שאפשר יהיה להגיש כתבי אישום פליליים נגד קבוצות ולא רק אנשים בודדים. מסוף ספטמבר 1999 והלאה, משטרת בלגיה פשטה על משרדי הסיינטולוגיה שלוש פעמים. רכילויות פיקנטיות, למרות שהן היו כוזבות הודלפו לעיתונות על-ידי החוקרים.

ב-2007, הוגשו האישומים, אבל "הפשעים" המיוחסים לא היו בנוגע למעשים אמיתיים אלא על התורות והאמונות של סיינטולוגיה. זה היה "פשע מחשבה" בסגנון אורוולי בפעולה.

כשהמשפט החל באוקטובר 2015 בערכאה הראשונה של בריסל, הממשלה הבלגית בזבזה 18 שנים והרבה מכספי הציבור כדי לתבוע סיינטולוגים.

באופן אירוני, בזמן שהרשויות הבלגיות היו אובססיביות בנוגע לסיינטולוגיה, הם פספסו את הצמיחה של תא טרוריסטי בבריסל. התא היה המפתח להתקפות הטרור ב-13 בנובמבר 2015 בפריז שתבעו 130 חיי אדם.

ב-11 במרץ 2016, החירות ניצחה בבריסל. פסק דין בן 173 עמודים ביטל את התביעה כולה. בית-המשפט נזף בתובע על "חוסר ראיות" ותיאר את התביעה שהוגשה בתור "לקויה" ו-"מבולבלת".

השופט הראשי הכריז שהנתבעים לא הועמדו לדין בגלל פשע שהם עשו אלא "בראש ובראשונה בגלל היותם סיינטולוגים". הוא סיכם: "כל ההליכים מוכרזים כבלתי קבילים משום שהם מהווים הפרה חמורה שאין לה תקנה של הזכות למשפט הוגן".

אי-סובלנות הפסידה, חופש הדת ניצח ניצחון שהדהד ברחבי היבשת.