<no value>

יעד עולמי: פלאג

מטה רוחני

כשמסתכלים על פלורידה בלילה ממרחק של כמה מאות קילומטרים, היא מוארת במחרוזת נוצצת של ערים לאורך קו החוף של המדינה. נרד לעבר מרכז החוף המערבי, טמפה וסיינט-פיטרסבורג הן שורה זוהרת של אורות. ואז הנקודה השלישית שהיא יהלום בוהק הזוהר לשמיים – העיר קלירווטר.

שום עיר אחרת בעולם אינה יכולה לטעון שיש לה את מה שיש לקלירווטר: המטה הרוחני הבינלאומי של דת הסיינטולוגיה, הידוע בשם פלאג. ארגון הסיינטולוגיה הגיע לקלירווטר ב-1975 ומאז גדל בהתמדה משגשגת – ולמעשה, במשך השנים האחרונות הוא הומה ומשגשג. מקורו של הנחשול שפרץ לאחרונה הוא באירוע אחד: הפתיחה החגיגית של בניין פלאג בנובמבר 2013, הקתדרלה העולמית של הסיינטולוגיה. זה הפיח מרץ בסיינטולוגיה, במתחם שלה בקלירווטר – שכולל 56 בניינים נכון ל-2016 – ובכל האיזור המסחרי של העיר.

בניין פלאג הכניס את ההתרחבות העולמית של הארגון להילוך גבוה. ואין צורה מוחשית יותר לראות זאת מאשר העובדה שיותר ויותר סיינטולוגים מגיעים בכל יום מכל מקום – מקנזס לקזחסטן, מבוגוטה לבריסל.

ציוני דרך כפולים
ציוני דרך כפולים ארגון הסיינטולוגיה שיקם ופתח שני מבנים היסטוריים ביוני כדי לתמוך בהתרחבות הדת.

מכיוון שכמות חברי הצוות הולכת וגדלה ומונה עכשיו 2,600 איש הדרושים כדי לשרת את המספר ההולך וגדל של סיינטולוגים בפלאג, ב-2016 נפתחו שני בנייני משרדים: בניין הווסט קוסט ההיסטורי שנבנה ב-1927, שעכשיו משוחזר במדויק, ובניין האדמיניסטרציה של פלאג של העידן המודרני.

ארגון הסיינטולוגיה חנך גם את המטה הראשי עבור הארגונים ההומניטריים שלו, והיה הזרז לקואליציה של עשרות קבוצות ללא כוונות רווח ברחבי איזור מפרץ טמפה.

תנועה משותפת לעזרה

קשה לפרט את כל מה שסיינטולוגיה עושה בקלירווטר – הרשימה ממשיכה להתארך. הדת, כמובן, היא בראש סדר היום. אבל המאסה הקריטית של העבודה של סיינטולוגיה כוללת הרבה יותר – קמפיינים של זכויות אדם, מאבק נגד סמים ובערות, חיסול התעללויות פסיכיאטריות, ואספקת סיוע ותמיכה לקורבנות אסון. בדרכים אלו ואחרות, הארגון עוזר לדתות וקבוצות אחרות לקדם את העבודה שלהן לטובת המין האנושי.

כמעט כל שבוע – ולעתים קרובות כמה פעמים במהלך שבועות רבים – האתר הרוחני, פורט הריסון ההיסטורי, מארח ישיבות, ועידות, ארוחות ערב חגיגיות, מחזות, סרטי קולנוע ועשרות פעילויות אחרות. בערב אחד ב-2016 חלקו כבוד לחיילים ומלחים שהם זוכי מדליית לב הארגמן (מדליה הניתנת לנפגעי והרוגי מלחמות). נערך נשף נוסף עם תצוגת אופנה שהכנסותיה הוקדשו לצדקה. פוליטיקאים, אנשי משטרה ומנהיגים אזרחיים נשאו דברים באירועים. ובשאר קלירווטר, ארגון הסיינטולוגיה מארגן ותומך באירועים חשובים, מפסטיבלי ג'אז ועד חיפושי ביצת הפסחא וחגיגות קריסמס שמשכו עשרות אלפי תיירים למרכז העיר.

המוקד עבור הפעילויות ההומניטריות של סיינטולוגיה הוא שורת בניינים אטרקטיביים לאורכם של שני גושי בניינים צפונית לבניין פלאג. הם כוללים את מרכז המידע לציבור של סיינטולוגיה והמטות הראשיים החדשים – אחד לכל אחד – עבור הקמפיינים ההומניטריים לשיפור חברתי: הדרך אל האושר, המוסד לעולם נקי מסמים, מאוחדים למען זכויות אדם, קרימינון, ועדת האזרחים לזכויות האדם והיועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה. מאז פתיחת הבניינים ביולי 2015, יותר מ-75,000 איש ביקרו בהם – כדי לראות את המוזיאון על התעללות הפסיכיאטריה, ללמוד על זכויות האדם, כדי להילחם בהתמכרות לסמים עם חינוך מונע וכדי למצוא פתרונות לתחלואי החברה כגון מחוסרי בית, אלימות וחזרה לכלא.

בניין החוף המערבי
בניין האדמיניסטרציה לצוות של פלאג
תמיכה בהתרחבות בניין הווסט קוסט (משמאל) ובניין האדמיניסטרציה של צוות פלאג (מימין) משכנים את הפעילויות לתחזוקת 56 מבנים מקומיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות לסיינטולוגים המבקרים בפלאג מכל רחבי העולם.

במרחק של דקות ספורות מפלאג עומדים מבנים גדולים יותר עבור מרכז למידה קהילתי של הארגון ליישום הלמידה בקלירווטר, שנפתח באפריל 2016.

גם במרחק של כמה דקות נסיעה מפלאג שוכן מרכז נרקונון סאנקוסט החדש שמציע גמילה מסמים המבוססת על המחקר והתגליות של ל. רון האברד, שכל שנה הוא מלא עד אפס מקום. המרכז עומד על שטח של 30 דונם מיוערים, זהו המקום והתוכנית המיועדים להעצים אנשים, ולעזור להם לשים קץ להתמכרות ולבנות חיים פרודוקטיביים ונקיים מסמים – מטרה שהסניגור הממונה, בוב דילינגר, ממחוז פינלס מאמין בה באדיקות. "ראיתי את אלו שעברו את תוכנית נרקונון ועכשיו שינו לגמרי את חייהם והשיבו לעצמם את עצמם", אמר דילינגר בנאום החניכה של מרכז הגמילה בנובמבר 2015. "אנחנו זקוקים למתקנים כמו המקום הזה".

לפני שנתיים היו בסביבה של שדרת פורט הריסון, המקום שבו ממוקמות הקבוצות ההומניטריות, רק מספר הולכי רגל, עשבים שוטים, פחי אשפה ומגרשי חנייה שהיו ברובם ריקים. היום, מילת המפתח היא "המונים". למרות שלפני שנה, אנשים רבים ביקרו במקום כדי לראות את השינוי באיזור, עכשיו הם מגיעים כדי לעזור בפרוייקטים הרבים המתוכננים לרומם את קלירווטר, ולמען האמת, את כל האנושות.

בניין קלירווטר
שורת מבנים של מרכזים לתוכניות הומניטריות בחסות הדת
קבלת פנים קהילתית בין המתקנים החדשים בפלאג נמצא בניין קלירווטר המשוקם (מימין), המשמש כמרכז מידע לציבור, וגוש בניינים שהוא שורה ארוכה של שישה מרכזים המיועדים לתוכניות ההומניטריות בחסות הדת (משמאל).

התוכניות ההומניטריות והתוכניות לשיפור חברתי שבחסות סיינטולוגיה יצרו שותפויות רבות במשך הזמן מאז הגעתן למקום. השותפים האלה כוללים את הליגה האתלטית של המשטרה של שריף מחוז פינלס, משטרת אוקלה ומספר רב של גופים לאכיפת חוק ברחבי פלורידה, שאימצו את החומרים החינוכיים של 'האמת על סמים' של 'המוסד לעולם נקי מסמים'; עתודה אקדמית שהזמינה את 'מאוחדים למען זכויות האדם' להכשיר תלמידים; ואת כוח המשימה של קלירווטר/מפרץ טמפה נגד סחר בבני אדם – יותר מ-130 ארגונים מקומיים.

יש מספר רלוונטי נוסף: יותר מ-27,000 איש השתתפו בוועידות, סמינרים, ארוחות צהריים ונשפים בפלאג בשנה האחרונה. רבים מהם סיינטולוגים, אבל רבים יותר השתתפו כי הם מנסים לבנות קהילה טובה יותר ועולם טוב יותר.

כעדות לשותפות קהילתית, ארגון הסיינטולוגיה התאחד עם העיר ועם ברית ותיקי מלחמה של מפרץ טמפה כדי לבנות מצבת זיכרון עבור ותיקי מלחמה באחד מהפארקים הידועים בקלירווטר, אשר נחנך ב-2016.

לסטיב בסיו, סיינטולוג ותיק ותושב קלירווטר, היתה הערכה לגבי פלאג וביתו שבמרכז העיר: "כל מה שאני רואה זה פרצופים מחייכים". וכשהוא נשאל למה כל-כך הרבה אנשים מחייכים, הוא גיחך ואמר: "כל-כך הרבה דברים קורים בארגון. כל-כך הרבה".