זכויות האדם

אדם אחד עושה את ההבדל

זכריה אֶל האמל

אנשים רבים חושבים שאין באפשרותם לשפר את העולם כי כל מה שיש להם זה הכנסות צנועות או שאין להם קשרים טובים. זכריה אל חאמל, הוא לא אחד מאותם אנשים.

זכריה הוא הבעלים של מונית במרוקו, הוא מתחלק בכסף שהוא מרוויח כל חודש עם הנהג. לכן זכריה אינו עשיר, ולמרות זאת הוא באמת גורם לעולם להשתפר בכך שהוא החליט לעשות זאת, ובכך שהוא ייסד את 'נוער למען שלום ודו-שיח בין תרבויות' (YPDC) כשהוא עומד בראש סניף של 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' (YHRI) במרוקו.

בזמן השתתפותו בוועידת הפסגה הבינלאומית לזכויות האדם בז'נבה ב-2010, זכריה נתקל לראשונה בחומרים של YHRI.

כשהוא מבין את הצורך שיש באנשים להפיץ ולקבל מידע בחופשיות, זכריה אמר "למדיה יש שליטה רבה במרוקו. היא נשלטת על-ידי המונרכיה, ורק מה שהם רוצים שיופץ במדיה מודפס. אז זכות האדם הזאת בכלל לא מיושמת". כדי להילחם בבעיה, זכריה החל לפעול בשיתוף עם ארגון האמנה הצפון אטלנטית, (נאט"ו) וארגן סדנאות שנקראו "הזכות לפרטיות" ו-"הזכות למידע".

"הממשלה במרוקו מפחדת מזכויות האדם", אמר זכריה, ועם זאת כדי לגרום לשינוי, הוא וחברי YPDC השתתפו בהרצאות של זכויות האדם שלוש או ארבע פעמים כל חודש. "עכשיו כשיש לי את החומרים של YHRI, אני אוכל להראות להם את זה כדי שהם יוכלו לראות שקיימים כלים לשנות את הגישה שלהם לחינוך לזכויות האדם. ... אני יכול לשנות את צורת המחשבה של אנשים, ואז הם ילמדו מהן זכויות האדם, וירצו אותן", הוא אומר.

ב-2016, 'נוער למען זכויות האדם' הצטרף לארגון המרוקאי למען זכויות האדם כדי ללמד כבוד והוקרה לזכויות האדם את הנוער של מרוקו.