התרחבות

קולה של סיינטולוגיה

28 במאי 2016

אולפן היסטורי הופך לכן השיגור של המדיה של סיינטולוגיה במאה ה-21.

בחדר ישיבות אלגנטי בגוונים חום-ערמוני ואפור שבקומה השנייה של אולפן הוליוודי, 15 מנהלי מדיה יורים שאלות אחד לשני וקובעים את תוכנית העבודה לשבוע הבא. ישנה סדרה של דיווחים מהירים ומפורטים על צילומי סרטים בפיליפינים, מרוקו וקפריסין. דנו גם בהכנות לצילומים עתידיים בסידני ובניו-יורק סיטי.

Scientology Media Productions

הבמאים, הכותבים, הצלמים והמוזיקאים עסוקים בפולחן עתיק יומין של אולפני הוליווד – בדיקת הדופק השבועית על מאות המבצעים שמשתלבים לעשרות הפקות של מדיה. מחוץ לחלון של חדר הישיבות, הקבוצה יכולה לקבל השראה מאלף השלטים הכי איקוניים בעולם: תשע האותיות הלא כל-כך ישרות שמאייתות "הוליווד" על צלע גבעה המלאה בשיחים ומשקיפה על לב הבידור העולמי. כן, לאולפן עתיק זה שנבנה ב-1912 בהוליווד שבלוס-אנג'לס יש מסורת של יותר ממאה שנה של יצירת סרטים. מהותו של האולפן היא לא ליצור בידור, אלא לרומם את המין האנושי וליצור עולם טוב יותר – וזה בלשון המעטה, לא מליצות נבובות.

באולפן זה נמצאים Scientology Media Productions או SMP, ולסרטוני הווידיאו והמוזיקה שמופקים באופן עילאי, לאירועים לציבור המהממים, למגזינים אשר משפיעים על הקהל, ולטלוויזיה ולפורטלים של הרדיו שבקרוב יעלו לשידור יש מסרים חשובים: יש תקווה לעולם במצוקה.

Scientology Media Productions
Scientology Media Productions
תשומת לב לפרטים מעברים חיצוניים היסטוריים הושבו להדר של העשורים הקודמים בScientology Media Productions.

"אתה רוצה לראות איך המדיה צריכה להיות? מדיה שמשרתת את המין האנושי, משפרת את הציוויליזציה, מוצאת פתרונות לריקבון חברתי? זה הדבר", אומר מיץ' בריסקר, במאי ראשי שמפקח על מרבית ההפקה האור-קולית ב-SMP.

מסביב לחדר-הישיבות בו בריסקר ומנהלים אחרים מהאולפן נפגשים כל יום שיש בבניין השידור, אחד מהמבנים ב-SMP שמשלב היסטוריה רומנטית של יצירת סרטים עם טכנולוגיה של המאה ה-21 כדי ליצור תחנת כוח של מדיה מיוחדת בת 20 דונם, שלא קיימת בשום מקום אחר. במרבית מהאולפנים המודרניים בימינו, משתמשים באנשי מקצוע חיצוניים לפעילויות רבות, אבל ב-SMP כל ההפקה ופלטפורמות המדיה משובצות במתקן משולב אחד. מגדל אנטנה המתנשא לגובה של 45 מטרים מהווה הצהרה אמיתית וסימבולית לעולם ש-SMP הוא קולה של סיינטולוגיה.

יש במות סאונד ואולפני עריכה, סוויטות קריאטיביות, וחדרי חדשות להדפסה ושידור, אפקטים מיוחדים שמתממשים מקסם ממוחשב והניסור וההרכבה של במות. יש משרדים אולטרה-מודרניים, ומעברים תחת כיפת השמיים בני מאה ששוקמו בדקדקנות.

Exhibition devoted to L. Ron Hubbard’s work
היסטוריה ל. רון האברד כתב תסריטים באולפן במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20. אותו משרד ב-SMP משכן עכשיו תערוכה המוקדשת לעבודתו.

בחדר-הישיבות בבניין השידור תלויים שני לוחות לבנים גדולים, כל אחד מהם בגובה 2 מטרים וברוחב 1.2 מטרים. הלוחות מחולקים לשורות אנכיות וקווים אופקיים באורך של סנטימטר אחד. עשרות המלבנים הם רשימה של "תכנים" – מאות סרטוני וידיאו וכל חלקיהם. הם מייצגים סרטים תיעודיים בני שעתיים; חקירות עיתונאיות; סדרות בעלות פרקים רבים; ודיווחי חדשות מהשטח שהגיעו ממקומות מרוחקים כמו גינאה החדשה, קולומביה, שווייץ והרחובות הקשוחים של קומפטון, קליפורניה. והרבה הרבה יותר.

"אנחנו אוהבים להסתכל על פרוייקטים בקנה המידה הנכון שלהם, ובזכות העבודה ההומניטרית החשובה שאנחנו עושים, אנחנו עושים דברים בגדול", אומר בריסקר כשהוא מנופף יד ללוחות הנישאים. "המדיה בחברה המפותחת שלנו מעוצבת ומגובשת על-ידי חברות עסקיות. אין עיתונאות אמיתית מחוץ למה שהרייטינג ובעלי המניות מתירים. אנחנו מייצגים משהו שהוא שינוי חדש בפרדיגמה של המדיה. אנחנו נתמכים ב-100 אחוז על-ידי תרומות מסיינטולוגים, והמטרה שלהם היא לשפר מצבים בעולם.

החברים שלנו", הוא מוסיף, "מאמינים בהשבת טוב-לב לעולם. במרבית מהמדיה, טוב-לב אינו בעדיפות ראשונה. הוא בעדיפות ראשונה למשימה שלנו".

בישיבה משתתף גם ג'ון סאג, העורך הראשי של מגזין החדשות התחקירני, Freedom. כמו בריסקר, ואנשי מקצוע רבים ב-SMP, לסאג היתה קריירה ארוכה במיינסטרים של המדיה. "הפכתי לעיתונאי כי חשבתי שאני יכול לשנות את העולם, לשפר אותו", הסביר סאג. "הסתכל על המדיה המזוויעה היום, ההתפוררות של חברות החדשות הטובות ביותר, ואי אפשר להרגיש טוב לגבי זה. Freedom נתן לי הזדמנות לחולל שינוי חיובי בחברה. האם אנחנו יכולים לשנות את העולם. ברור".

"כתיבת הסיפור שלנו"

ב-28 במאי 2016, יותר מ-10,000 סיינטולוגים וחברים מילאו כל כיכר, כל מגרש חנייה וכל רצפת מוסך, כל מדרכה, פטיו וכל מרחב מאוזן באולפנים של Scientology Media Productions כדי לחגוג בעליצות צבעונית ונרגשת את הפתיחה החגיגית. עם תחושה של פליאה המרמזת על כך שההיסטוריה נחשפת, רבים בקהל הביעו יראת כבוד. פיטר קוקולוס, לדוגמה, יצא למסע מביתו שבקוסיצ'ה, סלובקיה, כדי להשתתף בפתיחה של SMP. "אנחנו נספר על זה לילדים שלנו ולילדים שלהם", הוא אמר. "זה מדהים".

מרבית מהעולם לא שמע את הסיפור האמיתי של הדת – עדיין. זה החל להשתנות באירוע במאי. "כפי שהפתגם אומר, אם אתה לא כותב את הסיפור שלך, מישהו אחר יכתוב אותו", אמר דיוויד מיסקביג', המנהיג של סיינטולוגיה. "אז אנחנו נכתוב עכשיו את הסיפור שלנו – שלא דומה לאף דת אחרת בהיסטוריה".

התיאטרון הקטן
התיאטרון הקטן התיאטרון ההיסטורי, שנבנה במקור בתור אולם ההקרנה של האולפנים, שוחזר במלואו ושב לפאר של תחילת המאה ה-20.
מונומנט תרבותי היסטורי בלוס-אנג'לס
מס' 198 מונומנט תרבותי היסטורי בלוס-אנג'לס

מהימים הראשונים, המשימה של סיינטולוגיה היתה לרומם את האנושות לפסגות גבוהות יותר – והדרך החשובה לבצע את זה היא דרך המדיה של הדת. מייסד הסיינטולוגיה ל. רון האברד היה סופר, צלם, תסריט ויוצר סרטים, והרקע שלו במדיה מוזן בהתרחבות הכלל-עולמית המהירה של סיינטולוגיה. מזה זמן רב יש בבעלותו של ארגון הסיינטולוגיה אולפן סרטים, Golden Era Productions, ליד לוס-אנג'לס, וגם מתקני הדפסה ותפוצה בעיר ובאירופה.

עכשיו, Scientology Media Productions מזקק את האנרגיה המאסיבית של תקשורות של מחר למיזם אחד שההגעה שלו היא דרך מגזינים, טלוויזיה, רדיו, אירועים מיוחדים, האינטרנט ועוד. זה נותן לסיינטולוגיה את היכולות להעביר את המסר שלה בדרכים שמעולם לא היו אפשריות קודם. מרכז המדיה העולמי החדש הוא גם הדובדבן שבקצפת של התרחבות סיינטולוגיה בשנים האחרונות.

סיינטולוגיה ניצבה מול אותן הזדמנויות ואתגרים כמו מוסדות רבים בעידן הדיגיטלי: אם הבתים מלאים במסכים גדולים, מחשבים קטנים וטבלטים, מכשירי מציאות מדומה ומציאות רבודה, ובכיסיהם וארנקיהם של האזרחים תחובים סמארטפונים, איך ארגון "מדבר" לקהל דיגיטלי שהולך וגדל ושתמיד מחובר כדי להגיע אליו ושייראו אותו בכל ערוצי התקשורת הזמינים? אם אתה ארגון הסיינטולוגיה, אתה מעורר את הרוח החלוצית שתמיד היתה אמיצה ונחושה ואתה הופך למשדר דיגיטלי עולמי.

התחמושת של המדיה אונליין של SMP תכלול הפקות חיות ושידורי וידיאו על פי דרישה; לייב סטרימינג למחשבים, טאבלטים, טלוויזיות, ממירים דיגיטליים לטלוויזיה באינטרנט ומכשירים למכוניות שמחוברים לאינטרנט; שידורים ורדיו אינטרנט ופודקאסטים; אתרי אינטרנט; מדיה חברתית ויצירת אפליקציות שמנתבות את כל האמור לעיל למשתמשים.

לכן SMP חווט מלמטה למעלה כדי לענות על ההגדרה של "מתקן שידורים דיגיטלי" של היום ושל המחר.

הערוץ של סיינטולוגיה ישדר ללא הפסקה. התחזיות מראות שהערוץ יגיע ל-20 מיליון בתים, ייצר מיליוני צפיות בסטרימינג, צפיות בתכנים, ומכיוון שהוא משוכלל ביותר הוא יוכל להגיע לכל מכשיר מחובר, 24/7 לכל מקום בעולם ובשפות רבות.

SMP הוא המילה האחרונה בעשרות השנים של הצמיחה חסרת התקדים של סיינטולוגיה.

סיינטולוגיה בישרה על עידן הזהב של ידע ועל עידן הזהב של טכנולוגיה – אירועים היסטוריים שהגשימו את השיקום והשחזור של הכתבים והשירותים הרוחניים המלאים של סיינטולוגיה, והם זמינים בדיוק כפי של. רון האברד התכוון.

Scientology Media Productions
אין דבר כזה במות סאונד וסוויטות קריאטיביות הם הלב של כל אולפן, לרבות SMP.

ב-2009, ארגון הסיינטולוגיה הקים את מתקן ההוצאה לאור הראשון בעולם שהוא כולו דיגיטלי, Bridge Publications בלוס-אנג'לס, כדי לייצר ולהפיץ את החומרים הכתובים והמוקלטים של דיאנטיקה וסיינטולוגיה – על פי דרישה, בכל שפה ובכל כמות, בכל מקום על פני כדור הארץ. ואז כדי לספק את החומרים של התוכניות ההומניטריות והתוכניות לשיפור חברתי של סיינטולוגיה לקהל העולמי, מרכז ההפצה והתפוצה הבינלאומי של ארגון הסיינטולוגיה הבינלאומי, עוד מבצע יחיד במינו, הגיע לאינטרנט.

במקביל, מאז 2003, ארגון הסיינטולוגיה פתח 55 ארגוני סיינטולוגיה חדשים על פני שש יבשות; וקתדרלה גדולה, הידועה בתור בניין פלאג, פתחה את דלתותיה בנובמבר 2013 במטה הרוחני של סיינטולוגיה בקלירווטר, פלורידה.

עכשיו, עם הקמתו של SMP, סיינטולוגיה מוכנה ומזומנה להגיע לכולם, בכל מקום, מעל גלי האתר, האינטרנט ודרך מגזינים. זהו השיא של תוכנית התרחבות אסטרטגית המושרשת במטרה המרכזית של סיינטולוגיה, כפי שמר מיסקביג' הצהיר, "כדי לחלוק עם אחרים את החוכמה שיש ברשותנו, לעזור לאחרים לעזור לעצמם.

Scientology Media Productions
קולה של סיינטולוגיה חדשות, תוכניות אירוח, סרטי תעודה והרבה יותר יוקרנו ממתקני השידור של SMP.

זמן קצר לאחר תחילת העשור וכשהכול נמצא עכשיו במקומו למתן שירות בקנה מידה נרחב, הצעד הבלתי נמנע הבא היה תקשורות עולמיות", הסביר מר מיסקביג'. "למה לא ערוץ טלוויזיה משלנו?"

באמת למה לא?

ארגון הסיינטולוגיה החל בפרוייקט לבנות מתקני מדיה ותקשורות חדשים לגמרי – משימה עצומה שהיתה לוקחת שנים. מר מיסקביג' נזכר בשאלה הבלתי נמנעת: "במקום עשר שנים של בנייה, האם יכול להיות שבכל הוליווד אולי יש אולפן פנוי? סיפור אמיתי – למחרת מגיעה התשובה".

ארגון הסיינטולוגיה גילה שהסניף של PBS לוס-אנג'לס, KCET, עמד למכור את המתחם שלו, שהוא במקרה האולפן הכי ותיק בהוליווד – אתר היסטורי.

1,540מטרים רבועיםגודלן של שלוש במות סאונד להפקות וידיאו ושידורי חדשות
720גופי תאורהעל מערכת אורות תלויה שניתן לשלוט בה על-ידי לוח בקרה
19מצלמותעבור שידור סרטים תיעודיים וסרטים
20מצלמותשיוצרות קלטלהזנות סימולטאניות ביחד עם גרפיקה ממוחשבת, וידיאו וסאונד

"ובכן, אל תתהו אם מיהרתי לאולפן כדי להיפגש עם המנהל הכללי", אמר מר מיסקביג'. "תחנת השידור הציבורית שמרה על הנכס ההיסטורי הזה, ולא רצתה שאנשי פיתוח מקומיים יחריבו אותו. הם ידעו שאנחנו נדאג למקום".

רק לאחר שהרכישה היתה בעיצומה, ארגון הסיינטולוגיה גילה שהאולפן, שממוקם בשדרת סאנסט מערב מספר 4401, הוא המקום בו מר האברד השיק את קריירת התסריטאות שלו בשנות ה-30 של המאה ה-20, כתב תסריטים לסדרה קולנועית בת-15 פרקים של אולפני קולומביה 'הסוד של אי המטמון'.

זה היה גורל.

מרכז מדיה עולמי יחיד במינו

אחרי ש-KCET העביר את אולפניו לברבנק ב-2012, ארגון הסיינטולוגיה החל במלאכת שחזור דקדקנית של אייקון הוליוודי שתעניק לו חיים חדשים בתור מרכז מדיה עולמי של דור העתיד.

בנוסף ללוויין עבור רדיו ווידיאו היי-דפינישן, ל-SMP יש שלוש במות סאונד, וגם מתקנים לכל ההיבטים של קדם הפקה וגמר הפקה – כולל עיצוב ובניית במות, עריכה, אפקטים חזותיים, הלחנת מוזיקה, הקלטה ומיקסינג ותרגומים לשפות זרות – הכול באולפן אחד. הוא גם משכן מחלקות לקידום, אינטרנט ומדיה חברתית, עריכת מגזינים ועיצוב גרפי, ואירועים של הארגון.

כל זה מחובר למערכת אחסון דיגיטלי עצומה ומתוחכמת שמורכבת ממאות מעבדי מדיה רבי-עוצמה שמסונכרנים בסופר-מחשב אחד. היא מרושתת לכל תחנת עבודה באולפנים, מנטרלת מגבלות של זרימת עבודה ומאפשרת תיאום אסטרטגי של תכנים ולוח שידורים במגוון פורמטים וערוצים של מדיה.

צ'אן מהון הוא סגן נשיא בכיר של מערכות שידור עבור טכנולוגיות מדיה משולבות בע"מ, חברה מובילה בתחום הייעוץ וההנדסה למדיה דיגיטלית שבין לקוחותיה נמנים פוקס והאחים וורנר. הוא גם ייעץ לפרוייקט של SMP ותיאר זאת כ-"התנסות של פעם בחיים. אולי יש שני פרוייקטים אחרים בעולם בסדר הגודל הזה", הוא אומר.

SMP מתוכנן לעתיד. רוב מתקני השידור הקיימים נבנו לפני עשרות שנים כשהטכנולוגיה היתה מאוד שונה. כל שנה האולפנים האלה שינו את הטכנולוגיה מספיק כדי לעבור את השנה הבאה. ב-SMP המצב שונה. מההתחלה, ארגון הסיינטולוגיה דמיין כיצד האולפן ייראה בעתיד ובנה את מתקן המדיה המושלם ליצירה והפצה של תכנים.

המרכז לקליטת מדיה של Scientology Media Productions
720 שעות של צילומים
720שעות של חומרים מוסרטים כל יוםיכולת קליטת מדיה מרכזית לקבלה ולעיבוד של חומרים מוסרטים שמגיעים מרחבי העולם.

ארגון הסיינטולוגיה היה גם מחויב לשמירת הקשר ההיסטורי של האולפן לעבר, והשקיע 400,000 שעות של עבודת שחזור על מנת לשקם את הנשמה של עידן הזהב של הוליווד במתחם. אין שום מקום שבו המאמץ המדוקדק הזה לא בא לידי ביטוי יותר מאשר בתיאטרון הקטן שנמצא בסמוך לאולפן ב' של SMP. לחדר, שנבנה במקור בתור אולם הקרנה, יש תקרה גבוהה מלכותית והוא הפנינה ההיסטורית של האולפנים, הגילופים העתיקים והעמודים הרומאיים בסגנון טוסקני שהתגלו מאחורי הקבר האפרורי של קירות גבס.

ארווין מילר, המעצב הראשי בפרוייקט של SMP מחברת העיצוב של גנזלר, אומר, "הרמה של המומחים שהשתתפו בפרוייקט השימור ההיסטורי היתה נפלאה. יש רמות של פרטים שלא רואים בפרוייקטים אחרים".

Editing Bay
יצירתיות בלתי מוגבלת חדרי עריכה ואולם מצגות מאפשרים לצוותים קריאטיביים להפיק פרוייקטים מכל סוג.
20סך כל החדרים והעמדות לעריכה באולפנים

SMP, שמגשר על ההיסטוריה המסופרת של הקולנוע והסאגה של מולטי-מדיה דיגיטלית שעדיין לא סופרה, הוא מתקן מרשים וייחודי.

"אין דבר כזה", אומר ג'ון מאטה, עורך-דין ותיק בענף הבידור/מדיה ומנהל אולפנים לשעבר שייעץ לארגון הסיינטולוגיה לגבי תכנון ההפקה וההפצה עבור רשת השידורים של סיינטולוגיה שבקרוב תושק. "הציוד, תשומת הלב לפרטים, הפולקלור – זהו אולפן יוצא מגדר הרגיל וארגון הסיינטולוגיה הביא אותו לעידן הנוכחי".

תא עריכה

והארגון לא יעצור שם.

"אוכלוסיית העולם היא יותר מ-7 מיליארד איש ומדי יום היא גדלה ביותר מ-200,000 איש", אומר מר מיסקביג'. "עכשיו, תוסיף לזה 3,000 אפשרויות לתקשר לכל אדם בכל יום נתון כשהמסרים האלה מלאים באופן שגרתי בעזרה שקרית, מידע כוזב ושקרים גמורים".

נטוורקינג מלא
נטוורקינג מלאכל ההפקה משולבת לצורך העריכה המהירה ביותר והמאורגנת ביותר בתעשיית הסרטים

כאשר ארגון הסיינטולוגיה ילחץ על המתג של שידורי הרדיו והטלוויזיה של SMP, התכנים יכללו מגוון תוכניות שיספקו מבט פנימי על סיינטולוגיה כתנועה עולמית, ויסביר ויבחן את הטכנולוגיה הרוחנית של סיינטולוגיה וכמו כן את הכלים המעשיים הרבים של סיינטולוגיה שאנשים מכל האמונות משתמשים בהם.

תכנים אחרים יתמקדו בעבודתם של הקמפיינים ההומניטריים שבחסות סיינטולוגיה, כולל חדשות, תוכניות בעלות עניין אנושי וסרטים תיעודיים שסוקרים סוגיות חברתיות חשובות. התוכניות יראו איך סיינטולוגים, קבוצות דתיות וקהילות וארגונים ללא כוונות רווח בעלי השקפות דומות עוזרים לבנות עולם טוב יותר.

חדר מיקס מקצועי
סאונד עילאי חדר המיקסינג הראשי הוא אחד מחמש חדרי המיקסינג של SMP שנבנו מהיסוד עבור איכות קולית מעולה.

הצוות הטכני של האולפנים מורכב מחברי צוות של סיינטולוגיה אשר הגיעו מתעשיית הסרטים והשידורים או שקיבלו הכשרה והתלמדות בהיבטים מסוימים של הפקות אור-קוליות במהלך עבודתם כחברי צוות. בנוסף, חברי הצוות מחוזקים על-ידי קבוצה של אנשי מקצוע חיצוניים מעולם המדיה, עם תחומי התמחות בעיצוב, עריכה, הוצאה לאור דיגיטלית, מדיה חברתית ושידורים. זה כולל את חברי הצוות של המגזין Freedom, שממוקם עכשיו ב-SMP.

Scientology Media Productions מתכנן גם להפיק תכנים בעלי עניין כללי לכל הקהלים שמתעניינים בנושאים הקרובים ללבו של ארגון הסיינטולוגיה: זכויות אדם, חירויות אזרחיות, חופש דתי, מדיה, חינוך, טיפולים פוגעניים של הפסיכיאטריה והתדרדרות ערכי המוסר והסטנדרטים בחברה. הסיקור יתמקד לא רק בחשיפת הבעיות, אלא גם בהמלצה על פתרונות.

“Floated” rooms
חדרים "צפים"כל חמשת חדרי המיקסינג של סראונד סאונד הם חדרים צפים לבידוד מושלם

60 ס"מ עובי של קירות לבידוד קול
60 ס"מ עובי של קירות לבידוד קול

מאטה, שעבד במשך יותר מ-30 שנה בהוליווד, אומר: "עם SMP, [ארגון הסיינטולוגיה] יהיה מסוגל לספר סיפורים ולהעביר מידע באופן שייצור קשר רגשי וזה ייתרגם לשינוי בחברה".

SMP יפתח את מתקני ההפקה שלו לכל הדתות, וגם לעמותות צדקה וארגונים קהילתיים והומניטריים, כדי שגם הם יוכלו לפעול בצורה נרחבת ואפקטיבית יותר למען בניית קהילות, תמיכה באמנויות ובתרבות, וחיסול מגפות הסמים והפשע.

ארתורו סנדובל, קפטן ממשטרת לוס-אנג'לס שמפקד על הדיביזיה הצפון-מזרחית מתכנן להפיק מזה תועלת. "יש לנו כבר שותפות נהדרת עם ארגון הסיינטולוגיה. [SMP] ייקח את זה לרמה אחרת כי זה יאפשר לנו לעשות דברים כדי להגיע לקהילה ולהפיץ מסרים. אז אנחנו מאוד נרגשים בקשר לזה.

קווין ג'יימס, מקשר סרטים ראשי של עיריית לוס-אנג'לס, גם משבח את SMP עבור התרומה לקהילה: ככל שיש יותר מרחבים באולפן, כך יש הזדמנות טובה יותר לבצע את העבודה הדרושה בהתנדבות, עבודה הומניטרית ומעורבות אזרחית.

מייקל לווין, מפיק טלוויזיה מלוס-אנג'לס שעובד עם ארגונים ללא כוונת רווח וגיוס תרומות, גם הוא נלהב. "ביום שבו התאגידים הגדולים נעשו הבעלים של אולפני טלוויזיה והם רק דוחפים מוצרים, נחמד לדעת [שארגון הסיינטולוגיה] נתן קצת נשמה ורוצה שזה יצליח. ככל שתוכל לספר את הסיפור שלך טוב יותר, וככל שתוכל להפיץ את הסיפור הזה טוב יותר, כך היכולת שלך לגעת במישהו עם הסיפור גדלה".

חדר בקרת מדיה

מהירות ודיוק

איך אתה מספר את הסיפור שלך? ב-SMP, המרכיבים הם צעדים קפדניים, מסירות, תשומת לב לפרטים וכמויות עצומות של יצירתיות.

לדוגמה, קרי בטלר, טכנאי הקול הבכיר של SMP, אומר שבניין שלם נבנה מסביב לאולפן המיקסינג הראשי, ושמרבית מהקונוסולות ושאר הציוד הטכני נבנו על-ידי חברי צוות מומחים של סיינטולוגיה. בטלר, שמצביע על מרכז החדר שהוא בערך 12 מטר על 12 מטר אומר, "זו הנקודה הטובה ביותר". עבור המאזין, הקול, בנקודה זו, ניתן למישוש באותה מידה שניתן לשמוע אותו.

זה החל לפני כשנתיים כשהצוותים המקצועיים החלו את העבודה ב-SMP, חברי צוות רבים עברו ממתקנים אחרים של סיינטולוגיה. עשרות צוותים של וידיאו וצילום החלו להסתובב ברחבי העולם – בכל זמן נתון, 10 או יותר צוותים מפיקים סיפורים במדינות מרוחקות, או בארצות-הברית. כל החומר מוזן למחשבים המאסיביים ב-SMP, מקוטלג במחלקה שנקראת קליטת מדיה, ואז משתמשים בו בפעילויות מדיה שונות.

Server room
115שרתים מתקדמיםלהפקה וארכוב
80קילומטרים של כבליםשמחברים את כל מתקני ההפקה עם חדר שרתים מרכזי
150+טרה בייטסך כל יכולת העיבוד כדי לתמוך בכל ההפקות

ב-31 ביולי, לדוגמה, ארגון הסיינטולוגיה פתח ארגון ומרכז קהילתי חדש בהארלם, ניו-יורק סיטי. משאיות הגיעו יום לפני, המטען שלהם היה הוליווד-על-גלגלים.

תוך מספר שעות לאחר הגעתם, ואחר תכנון קפדני של איזור הצילומים והסכמה על המיקום, הבמאי, המפיקים, מפעילי המצלמה, מומחי התאורה והקול, והטכנאים למיניהם הפכו את האיזור לתיאטרון תחת כיפת השמיים. הוקמו פלטפורמות שעליהן יועמדו המצלמות בזמן שהונחו קילומטרים של כבלים. נבנו עמודי תאורה מסביב למתחם בזמן בניית הבמה. מצלמה רובוטית מתוחכמת על מוט תפיק צילומים אוויריים שמספקים פרספקטיבה ברורה.

ברגע שהמצלמות הנייחות מוקמו, והמפעילים של מייצבי המצלמה הניידים בחרו את העמדה שלהם ואת קווי הראייה הטובים ביותר שאליהם הם יוכלו להגיע במהירות בזמן האירוע וקרוב לבמה.

זה היה מופע בלט אמיתי, שבוים מרחוק על-ידי במאי מנוסה.

שעות ההכנה השתלמו והצוות שלהם ביצע את משימותיו כך שאחרי העריכה המופלאה של גמר-ההפקה, העולם יוכל לראות ולשמוע בדיוק מה שקרה בהארלם.

לקהל הרב שהתכנס, היה זה ארגון מהמם חדש שממלא תפקיד חיוני ומיוחד. אבל לצוות של SMP שעבד רבות וקשות כדי שאירוע הפתיחה ייראה ללא מאמץ, העבודה עוד לא הסתיימה. ועכשיו האירוע המתועד ייערך כדי לייצא אותו באמצעי מדיה שונים ברחבי העולם מהמטה של SMP.

באותו יום, החדשות על האירוע, ביחד עם סיור מצולם בארגון הסיינטולוגיה החדש, פורסמו באינטרנט, כשהמחשבים ב-SMP היו השרת המארח. הפתיחה של הארלם נשלחה לכל ארגוני הסיינטולוגיה ברחבי העולם, שימשה כרקע למצגות אחרות והוצגה בפרסומים של סיינטולוגיה. מגזין Freedom, שצלמיו הם חלק מצוותי הווידיאו, בחר תצלומים מהאירוע – וכמובן, הכתבים שלו גם היו שם.

אז, איך Scientology Media Productions מספר את סיפוריו? עם דיוק – כדי שכל העולם יוכל לקבל את המסר.

5 acres of creativity
20 דונם של יצירתיות כל המרכיבים להפקות שידור, וידיאו, שמע ואונליין כלולים במתחם של SMP.