<no value>

העולם

איך אתה מגיע לכל העולם

לכל אדם שזכויות האדם שלו מופרות לכל בני הנוער שנמצאים בסיכון של שימוש בסמים והתמכרות לכל קהילה שהוכתה על-ידי אלימות ופשע לכל קבוצה שרוצה לבנות עולם טוב יותר?

מאת

תיקי פורטפוליו של עולם נקי מסמים
מרכז ההפצה והתפוצה מכונת גיליון

יום אחד ב-2015, אוגוסטין בריאן חיפש באינטרנט משאבים של זכויות אדם כדי ללמד אנשים במדינתו פפואה גינאה החדשה – אחת מהמדינות המרוחקות ביותר בעולם, שבה שוטרים מושחתים הרביצו לו פעם כל-כך חזק שהוא לא היה יכול לאכול מזון מוצק במשך 10 שבועות. כאשר הוא נתקל באתר שמציע ערכות מידע ללא תשלום על זכויות האדם, בריאן, איש מקצוע לחינוך בריאותי, מיד הזמין אחת.

"חשבתי שזה לא אמיתי", הוא נזכר מאוחר יותר, והוסיף שהוא לא ציפה לקבל את ההזמנה, בשל ההתנסויות שלו בעבר עם גימיקים של שיווק אונליין בגלל המיקום המבודד של הכפר שלו במחוז ההרים הדרומיים.

אבל, מספר ימים מאוחר יותר, הגיעה חבילה מארצות-הברית באמצעות חברת משלוחים. להפתעתו של בריאן, היא הכילה DVD (סרט תיעודי הנקרא הסיפור של זכויות אדם) וערכה למחנך – בדיוק סוג המידע שבו הוא השתמש מאוחר יותר לתקשר עם יותר מ-60,000 איש במחוז שלו, כשהוא מגביר את המודעות שלהם במאבקם נגד שחיתות ובירוקרטיה מתנשאת.

מכונת רוטציה
מכונת דפוס ענקית ה-"גוס סאנדי 2000" משתמשת בגלילי נייר באורך 16 קילומטרים להדפסת מגזינים או חומרים אחרים מסביב לשעון ב-22 שפות.

מיד לאחר מכן בריאן ביקש וקיבל משלוח גדול מאותו המקור – 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי', תוכנית של 'מאוחדים למען זכויות האדם', ארגון לא ממשלתי בחסות ארגון הסיינטולוגיה. בשנה ממוצעת, שני הארגונים הגיבו לבקשות עבור חומרים למען זכויות האדם מארגונים ביותר מ-100 מדינות, ובכך הם מחזקים את הזכויות והחירויות של אנשים בלי קשר ללאום, צבע או אמונה.

זוהי קרוב לוודאי אחת מהשליחויות הכי חשובות על הפלנטה – כשהמנוע שלה הוא מרכז ההפצה והתפוצה הבינלאומי של סיינטולוגיה. "מרכז ההפצה", כפי שהוא ידוע לכולם, הוא מתחם של 17,000 מטרים רבועים בפרברי לוס-אנג'לס, והוא משכן תחת קורת גג אחת לא רק מכונות הדפסה וייצור דיגיטליות שהן המילה האחרונה בתחום אלא גם הדיוור, המשלוח, האחסון והמשאבים האדמיניסטרטיביים הנחוצים כדי להגיב מיד לבקשות כמו זאת שהגיעה מפפואה גינאה החדשה הנמצאת במרחק של 11,000 קילומטרים משם.

ארגון הסיינטולוגיה הקים את המרכז ב-2010 כדי להגשים משימה עיקרית: לספק את החומרים של כל התוכניות ההומניטריות בחסות הארגון, בתור שירות לציבור, לאלו אשר מתמודדים עם הבעיות הבוערות ביותר בחברה. החומרים האלה כוללים מגוון של חוברות חינוכיות, פרוספקטים, חוברות הדרכה, DVDs, פוסטרים, כרזות ועלונים פרסומיים, שלא להזכיר חולצות וכובעים. מילוי המשימה כולל גם את הצורך לייצר חומרי לימוד בחלקיק העלות שתעלה לייצר על-ידי ספקים חיצוניים.

חוברת 'מהן זכויות האדם?'
חוברת 'הדרך אל האושר'
חוברת 'האמת על סמים סינתטיים' חוברת 'האמת על סמים סינתטיים'
מכונת רוטציה
תחנת כוח מכונת הדפוס העיקרית יכולה להדפיס מיליון דפים בגודל חוברת בשעה – או פי שניים מהתכולה הממוצעת של ספרייה ציבורית תוך 24 שעות.