הומניטרי

ביצוע מעשים טובים

כאשר אנשים זקוקים לעזרה, מערך של תוכניות לשיפור חברתי ערוך ומוכן.

זאת היתה שנה סוערת: הרציחות בערים באמריקה התרבו ועשרות אלפי איש מתו מהרואין ומשימוש באופיאטים במרשם (משככי כאבים המכילים חומר הדומה לאופיום). רעידות אדמה, שריפות ושיטפונות הרסו את חייהם של אינספור משפחות וסכסוכים המשיכו להשמיד מדינות. כתגובה להתפרצות הייסורים האלו, ארגון הסיינטולוגיה, החברים שבו ושותפים רבים בקהילה הקלו על הסובלים, עזרו לנזקקים והעניקו תקווה לכל אלה שבהם נגעו התוכניות ההומניטריות בחסות סיינטולוגיה.

החינוך מניע כמעט את כל התקדמות העולם. לכן מורים, מחנכים, עובדים סוציאליים, אנשי אכיפת החוק, פעילי הקהילה ומנהיגים ביותר מ-100 מדינות החלו ב-2016 ללמד ולהעצים אנשים רבים ככל האפשר כדי לרומם את החברה מהתדרדרות מסוכנת.

100 מיליון איש

מאוחדים למען זכויות האדם, מיזם בינלאומי ללא כוונת רווח שמטהו הראשי ממוקם בלוס-אנג'לס, לימד 100 מיליון איש ברחבי העולם על 30 הזכויות המתוארות בהכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם – המסמך שאומץ על-ידי רוב האומות ב-1948 כדי לעזור למנוע את הישנות הזוועות של מלחמת-העולם השנייה. 'מאוחדים למען זכויות האדם' יצר שיתוף פעולה עם 1,500 קבוצות וארגונים כדי להפיץ את 'ההכרזה לכל באי עולם' ב-192 מדינות.

192 מדינות

בזכות לימוד אנשים לגבי זכויות האדם הטבעיות שלהם, כולל הסרט הסיפור של זכויות האדם, 30 תשדירי שירות וכלים למחנך, התוכנית של 'מאוחדים למען זכויות האדם' והתוכנית הנלווית אליה 'נוער למען זכויות האדם', הצליחו לשפר את דרך החשיבה של אנשים ולשנות קווי מדיניות לאומיים. במקסיקו, חוקת המדינה כוללת עכשיו את 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם', וזאת במידה מסוימת בזכות קמפיין שנערך ללא לאות על-ידי משתתפים ב-'נוער למען זכויות האדם'.

180 חוקים שכאלה עברו נכון להיום

במאמץ עולמי אחר של זכויות האדם, ועדת האזרחים לזכויות האדם (CCHR), שנוסדה על-ידי ארגון הסיינטולוגיה בשנת 1969, היא 'כלב השמירה' הראשי בעולם של בריאות הנפש. CCHR, עכשיו עם יותר מ-250 סניפים ב-34 מדינות, צמצמה את ההתעללויות הפסיכיאטריות באופן דרמטי. המשתתפים משתמשים במגוון סרטי התעודה של CCHR, פרסום במדיה, פרסומים ותערוכות כדי ללמד פקידי ממשל ואנשים בציבור, ולוודא שהפשעים מועמדים לדין ומתבצעת חקיקת חוקים כדי להגן על אזרחים – עם יותר מ-180 חוקים כאלה שאושרו עד היום.

חינוך הוא גם מהות הקמפיין 'האמת על סמים' שבחסות הדת. זהו המיזם הלא ממשלתי הגדול ביותר בעולם למידע על סמים ומניעה שבראשו עומד 'המוסד לעולם נקי מסמים'. החומרים של 'האמת על סמים' הגיעו ל-200 מיליון איש ברחבי העולם.

25אחוז ירידה בשימוש בסמים

באמצעות סרט תיעודי, 17 תשדירי שירות, מערכי שיעור לבית-ספר ו-14 חוברות 'האמת על סמים' המתארות את הסמים הנפוצים, הקמפיין החדיר בהדרגה לצעירים את העובדות, כדי שהם יוכלו להחליט בעצמם. כפי שאמר סנאטור בפרלמנט האיטלקי, "ברצוני לברך אתכם על התפקיד החשוב שמילאתם בהורדת השימוש בסמים ב-25 אחוז במדינה שלנו. ... אני יודע שלא תעלו בדעתכם שעבודתכם הסתיימה עד שבני הנוער במדינה שלנו יוכלו להחליט בעצמם שאפשר לחיות חיים ללא סמים".

אולם, עבור אנשים שנכנעו לסכנות הסמים ומצאו את עצמם מכורים לסמים או בבית-הסוהר, ל. רון האברד, מייסד הסיינטולוגיה והאיש ההומניטרי, מצא פתרונות. נרקונון, התוכנית הלא דתית הראשונה שמבוססת על הפתרונות האלה, מטפלת במכורים לסמים כמו בבני אדם שיש להם בעיה, לא בתור ישויות עם מחלות כרוניות. המכורים עוברים בקפדנות דרך תהליך גמילה ללא תרופות, ואז הם עוברים תוכנית לסילוק רעלים שמשתמשת בתזונה, התעמלות וסאונה כדי לסלק את משקעי הסמים הרעילים שגורמים להשתוקקות לסמים. המשתתפים לומדים קורסים הקשורים למיומנויות בחיים, רוכשים כלים להתמודד עם הלחצים שמלכתחילה הובילו אותם לשימוש בסמים, ועוזרים להם להישאר בריאים ונקיים מסמים.

אולם אם ההחלטות השגויות של האנשים הובילו אותם לכלא, קיים גם המוסד קרימינון, שמטפל לא רק בבעיות הסמים שהובילו לכליאה, אלא משיב לעבריינים את המפתח לחיות חיים ללא פשיעה – שהוא שיקום הכבוד העצמי שלהם.

117 מיליון ספרים

למטרה זו הדרך אל האושר – המדריך ההגיוני החילוני לחיים טובים יותר, שנכתב על-ידי מר האברד, שמתאר 21 כללים בשפה שקל להבין. העקרונות והערכים המועילים שלו משרה השפעה מרגיעה ברחבי העולם: עד סוף 2016, יותר מ-117 מיליון ספרים הופצו ב-114 שפות. בנוסף לספר שלם מוסרט, 21 תשדירי שירות וכלים למחנך, אחת מבין התוצאות הרבות שתועדו בעקבות ההסברה הזאת היתה הירידה בכמות האלימות והפשע.

כמובן, כפי שמר האברד זיהה, המפתח להימנעות מסמים ופשע – וההצלחה כמעט בכל היבט של החיים – זה להפוך להיות משכיל. הארגון ליישום הלמידה, ארגון לא-דתי הכולל יותר מ-1,000 קבוצות ב-72 מדינות, משפר בצורה משמעותית את סיכויי התלמידים לרכוש השכלה, ולהיות בוגרים פרודוקטיביים כשהם משתמשים בטכנולוגיית הלמידה של מר האברד אשר מלמדת אנשים כיצד ללמוד כדי שהם יוכלו להיות בקיאים בכל תחומי החיים.

מאחורי תשובות אלו עומדת התוכנית שמגלמת את השליחות החברתית-דתית של הדת, היועצים הרוחניים המתנדבים (VMs) של סיינטולוגיה. המוטו של היועץ הרוחני המתנדב הוא פשוט "ניתן לעשות משהו בקשר לזה". התוכנית כוללת מגוון רחב של כלים להשגת מטרה זו – איך לשפר תקשורת, הטיפול בקונפליקטים וההתגברות על בעיות למידה, איך לשפר ארגון, והקלה נפשית של מחלות ופציעות. מר האברד יצר את תוכנית ה-VM בתור חיל החלוץ למאמצים בין-דתיים להושיט יד לאלה הזקוקים לעזרה, ללא קשר לנסיבות, מיקום, גזע, אמונה או מוצא אתני.

1,000 ארגונים

כאשר אסונות טבע או אסונות מעשה ידי אדם הרסו לאנשים את התוכניות הטובות ביותר, יועצים רוחניים מתנדבים מספקים להם סיוע ועזרה כדי לבנות מחדש את חייהם. התוכנית גדלה ומהווה את אחד מכוחות הסיוע העצמאיים הגדולים ביותר בעולם. צוות התגובה לאסונות של סיינטולוגיה משתף עכשיו פעולה עם יותר מ-1,000 ארגונים ועזר בכל אסון גדול במאה הזאת.

למרות ש-2016 היתה מאוד פרודוקטיבית, הגשת העזרה לקהילה והעבודה הטובה של הכוח ההומניטרי העולמי של סיינטולוגיה בהחלט ימשיכו להתעצם בשנה הבאה ובכל שנה לאחר מכן.