Harlem Grand Opening

התרחבות

הארלם

31 ביולי 2016

ארגון הסיינטולוגיה והמרכז הקהילתי שהיללו אותו בתור "מרכז של תקווה", חוגג את ההתלהבות שחדרה לנוף התרבותי המגוון של ההיסטוריה האמריקנית.

הארלם היא ... כל-כך הרבה. עבור אנשים רבים שהיו צריכים לדחוף הצידה מחסומים כדי להגיע לחלום האמריקני, הארלם היתה הכול, טוב ורע, אבל תמיד עם נשמה וקצב. לנגסטון יוז, הקדוש המשורר מהרנסנס של הארלם בשנות ה-30 של המאה ה-20 שבה את הלך הרוח שם: "אתה תשמע את כפות הרגליים שלהם / רוקעות בקצב ורוקעות בקצב – / אתה חושב / שזה קצב שמח?"

היה קצב שמח בהארלם ביום האחרון של יולי 2016. סיינטולוגיה, הדת שמרוממת נפשות ובונה מחדש חברות, היתה עסוקה בפתיחת שני בניינים חדשים, ארגון ומרכז קהילתי בלב הארלם הספרדית. הבניין, שופץ היטב ובהידור – לא רק כדי להיות יפה, אבל כדי שלכולם בהארלם, כל הגזעים וכל הדתות, יהיה מקום מפגש – מטה, אם תרצה – כדי לעצור את הגלישה הנוראית של הציוויליזציה.

אחד מעמודי התווך הגדולים מהחיים בלידתה מחדש של הארלם, הכומר ג'וני ריי יאנגבלד – שבעצמו הוא מטיף המטיפים בכנסייה הבפטיסטית המכובדת הר פסגה וחבר אמיתי של ארגון הסיינטולוגיה – אמר לאנשים למה לצפות מארגון הסיינטולוגיה החדש והמרכז הקהילתי: "הסיינטולוגים מבקשים לעזור לאנשים שאת פניהם הם מעולם לא ראו, שבעיניהם הם אולי לעולם יסתכלו ושאת שמותיהם הם לעולם לא ידעו. ... אז הביטו בארגון הזה שפרח לנגד עינינו. מי ייתן והוא יהיה מרכז השראה עבור תושבי הארלם".

ארגון הסיינטולוגיה של הארלם עורך סיורים למשטרת ניו-יורק ולמנהיגים קהילתיים המוזיקליים הדגולים צ'יק קוריאה (פסנתר) וסטנלי קלארק (בס)
חיים ללא הפסקה משטרת ניו-יורק ומנהיגי הקהילה מסיירים (למעלה); הענקים המוזיקליים צ'יק קוריאה (פסנתר) וסטנלי קלארק (באס); נציגים צעירים (למטה) מ-41 מדינות משתתפים ביום פתוח בנושא זכויות האדם.
יום פתוח בנושא זכויות האדם

מר דיוויד מיסקביג', מנהיג הסיינטולוגיה, שקרא לסיינטולוגים וחברים להצטרף למלחמת מצווה כדי לעצור את השחיתות ואת התמוטטות החברה, ציטט את מילותיו של המייסד ל. רון האברד, שחי בניו-יורק בשנות ה-30 של המאה ה-20 וחזר כדי לערוך מחקר סוציולוגי באמצע שנות ה-70 של המאה ה-20: "זהו הזמן והמקום בו ל.ר.ה שכלל את הטכנולוגיות שלו להצלת האדם ושעל זה הוא כתב: 'הרבה תשובות של החיים נמצאות כאן והן קיימות לשימוש האדם'. וזה מה שהמרכז הקהילתי החדש שלנו מייצג. לא רק הצעה לעזרה, אלא הזכות והמחויבות שלנו לעזור".

ארגון הארלם בן 6,100 מטרים רבועים מתוכנן כדי להבטיח זרימה יעילה יותר באיזורי הלימודים והייעוץ הרוחני של המתקן. מבקרים מתקבלים בברכה במרכז המידע לציבור, שמציג בווידיאו ובכתוב את האמונות ואת הפעילויות של סיינטולוגיה, כולל הביוגרפיה של מר האברד. המרכז הקהילתי מתגאה בחדרי ישיבות, איזורים לשיחות, כיתות ובית-קפה.

מהרגע שהסרט נפל בפתיחה החגיגית של הארגון והמרכז, הפעילות היתה מתמדת ועקשנית. חבר הקונגרס האמריקני צ'ארלס ראנגל העניק הכרזה רשמית שנכנסה לפרוטוקול הקונגרס שהצהירה כי יום הפתיחה החגיגית, ב-31 ביולי 2016, הוא יום סיינטולוגיה בהארלם.

מבקרים עוברים על האמונות והעיסוקים המעשיים
למידה מבקרים לומדים על האמונות והמנהגים של סיינטולוגיה (למעלה); שיעורים פרטיים במרכז הקהילתי (למטה); סיינטולוגים לומדים קורסים בקשר לדת (למטה רחוק).

מבין הראשונים שהצטרפו לפעולות ההגעה מהארגון התוסס החדש נימנו הכומרה מרי וייט, שהביאה את הקהילה הנוצרית שלה לשירותי סופשבוע, והכומרה סוזנה בסטריקה, המייסדת של 'לילה למען שלום ואקולוגיה', שאיחדה את הקהילה כדי לחגוג את יום השלום הבינלאומי.

פעולות ההגעה כללו את האמנויות, כשתזמורת מריאצי' מהארלם הספרדית השתלטה על הרחבה הציבורית במרכז הקהילתי לחזרות. זמן קצר לאחר מכן, באירוע שהשתתפו בו רבים מאנשי הקהילה המגוונת, הבדרן ראפין טייט הביא את "תקוות ההיפ-הופ" שלו לרחוב 125.

ועדות פסגה לזכויות אדם; קמפיינים נגד סמים; מפיצים את השמועה על התעללויות פסיכיאטריות; חוגגים את מורשת הג'אז של הארלם – כל זה ועוד התרחש בחודשיו הראשונים של הארגון האידיאלי ומרכז קהילתי של הארלם. מספרי שיא של אנשים שמעורבים בשירותים הרוחניים ובקורסים של סיינטולוגיה, המוני ילדים בונים חיים בכיתות השיעורים הפרטיים שבמרכז הקהילתי.

הארגון האידיאלי והמרכז הקהילתי החדש של הארלם סיפקו את הניצוץ כדי להצית מחדש את הקהילה ההיסטורית והגאה שהתדרדרה יותר מדי זמן. כפי שמר מיסקביג' אמר בפתיחה החגיגית, "כל מה שאתם צריכים לעשות זה להצמיד את האוזן לאדמה ולשמוע אותו פועם, שוב ושוב:

"הארלם!

הארלם!

הארלם!"

ארגון הסיינטולוגיה של הארלם
שניים באחד כשארגון הסיינטולוגיה תכנן את המתקן החדש בהארלם, הוא הוסיף מרכז קהילתי שבו פעילים אזרחיים יוכלו לשתף פעולה למען שיפור חברתי.