זכויות האדם

ועידת הפסגה הבינלאומית מקדמת את זכויות האדם

ועידת פסגה בינלאומית לזכויות האדם
תנועת נוער נציגים מ-41 אומות השתתפו בוועידת הפסגה של זכויות האדם באו"ם.

"האנושיות שלנו נמצאת בסכנה", ראהף, נציג הנוער מסעודיה, אמר בוועידת הפסגה הבינלאומית השנתית ה-13 לזכויות האדם שנערכה באומות המאוחדות בניו-יורק באוגוסט 2016. "אנחנו מופרדים, מתויגים על-ידי הדת, הגזע, המין והלאום שלנו. האחדות שלנו מסתמכת על האנושיות שלנו", הוא המשיך. "זוהי חובתנו ללמד וליישם את ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם ולנהוג לפיה".

ראהף היה אחד מ-72 הנערים והנערות מ-41 מדינות שנבחרו בתור הנציגים לוועידת הפסגה, שנוסדה על-ידי 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' (YHRI), המרכיב הצעיר של 'מאוחדים למען זכויות האדם', ארגון עולמי ללא כוונת רווח.

ל-YHRI, שנוסד בלוס-אנג'לס ב-2001, יש עכשיו יותר מ-100 סניפים והוא מפיץ את החומרים החינוכיים עטורי הפרסים ל-195 מדינות ב-21 שפות. חברים צעירים עומדים בראש סניפים ומארגנים מיזמים למען זכויות האדם ברחבי העולם.

כמובן, אף מדינה אינה חסינה מפני הפרות של זכויות האדם. למעשה, מפיק הסרטים רונלד לאנג דיבר לנציגים וליותר מ-400 אורחים על סרט חדש אשר חושף את הזוועות של סחר בבני אדם, ש-"מתרחש בכל רחבי העולם, אפילו בחצר האחורית שלי כאן בניו-יורק, ואנחנו צריכים לשים לזה סוף", אמר לאנג.

שואפים לעשות בדיוק את זה וגם לחסל הפרות של זכויות אדם, הנציגים הציגו את העבודה שלהם ולעמיתיהם ולעשרות דיפלומטים ממשלחות פרלמנטריות באו"ם – המייצגים מדינות מאוסטרליה, קוסטה ריקה ודנמרק ללבנון, ליבריה ופולין – וכל מיני אישים לזכויות האדם.

ייתכן שמספר עצום של אנשים ברחבי העולם אינם יודעים אפילו שזכויותיהם מופרות.

ויניט קפור, יועץ משטרתי ושליש אישי למושל מדהיה פראדש, הודו, אמר שהאנשים שנמצאים בסכנה הכי גדולה הם אלה שנמצאים "בעבודות כפייה, תעשיות מסוכנות, חשופים לסחר בבני אדם, משוללי חינוך בבית-ספר או במכללה, ... חיים בעוני ומחסור משווע ואלו שאין להם תמיכה מהמשפחה או מהקהילה לרווחה שלהם".

מרים, הנציגה הארמנית, אמרה לקבוצה שאנשים חזקים חייבים "לדבר בקול רם למען אלו שקולותיהם הושתקו, אלו שמפחדים לדבר מפחד שירדפו אותם. אנחנו חייבים ללמוד לקבל את ההבדלים בינינו במקום לנסות לוודא שכולנו מתאימים לאותה תבנית".

עם המטרה הזו, ועם החומרים החינוכיים של 'נוער למען זכויות האדם' להשיג את המטרה, חזרו הנציגים למדינותיהם כדי להמשיך את המשימות שלהם ב-2017.