התרחבות

סידני

4 בספטמבר 2016

מטה חדש לסיינטולוגיה עבור אוסטרליה ואיזור אסיה האוקיאנוס השקט הוא המרכז הרוחני של סיינטולוגיה הגדול ביותר מחוץ לארצות-הברית.

משואה של חופש רוחני
מקור השראה הארגון המשתרע על שטח של 12,000 מטרים רבועים וגובל בפארק הלאומי ליין קוב, ניצב כמקור השראה לחופש רוחני.

סידני – הפתיחה החגיגית של ארגון הסיינטולוגיה המתקדם החדש בתחילת ספטמבר התקיימה עם תמיכה ממנהיגי הקהילה ונושאי משרות ציבוריות מכובדים כשהוא פתח את דלתותיו עבור הרמות המתקדמות של ייעוץ רוחני והכשרה.

בנוסף לפתיחה היתה גם ההשקה של משרד הקישור היבשתי החדש, שביסס מרכז חדש עבור תוכניות הומניטריות והגעה בכל רחבי אוסטרלאסיה ואיזור אסיה והאוקיאנוס השקט.

מעבר לזה, הוא סימל משהו חדש וחשוב בהתפתחות הסיינטולוגיה: הסכמה שמשתקפת בדוברים שהגיעו לקבל בברכה את המתקן החדש לסידני. הם כללו אחת מפעילות זכויות האדם הידועות ביותר באוסטרליה, ד"ר גרייסלנד סמולווד, והיועץ המשפטי לשעבר של אוסטרליה, ד"ר דיוויד בנט – שייצג את סיינטולוגיה בתביעה מהפכנית לגבי זהות דתית, עם החלטה ב-1983 ששכתבה את החוק האוסטרלי לגבי זהות דתית על מה מהווה דת וקבעה תקדים עולמי בנושאים אלו. נכבדים נוספים הצטרפו אליהם מול קהל של כ-3,000 אורחים. ביניהם היה קית' תומפסון, דיקן-שותף בבית-הספר למשפטים באוניברסיטת נוטרדאם שבסידני, שהפך למנהיג בשיתוף פעולה בין-דתי למען זכויות האדם באוסטרליה והאיזור, וד"ר אמין האדי, יועץ לשעבר לענייני דת לראש ממשלת אוסטרליה.

כולם הגיעו לומר מילה לא רק על הפתיחה, אלא גם על העבודה של ארגון הסיינטולוגיה ומהי משמעותו של חופש דתי לחופש עצמו באוסטרליה.

הפתיחה גם ציינה את מסעה של סיינטולוגיה באוסטרליה, שהחל לפני עשרות שנים לרקע מאבקים נגד אפליה דתית שבחנה את הישרדותה לנוכח דעות קדומות והתנגדות של קליקה קטנה אך רבת-עוצמה של כוחות אנטי-דתיים – כוחות שפעלו להחרים את סיינטולוגיה בתוך המדינה. אבל הם לא הצליחו להכחיד אותה. הניצחון הסופי של הארגון בבית-המשפט הגבוה של אוסטרליה, שקבע הגדרה לדת שמכובדת על-ידי אומות ברחבי העולם, היה הבסיס של המבנה החדש הזה שהפך עכשיו למונומנט של ניצחון החופש.

מרכז ההדרכה של האברד
על המסלול סיינטולוגים מתקדמים בנתיב הרוחני במרכז ההדרכה של האברד (למעלה), ובדרכם ללימודים (למטה מימין).
סיינטולוגים בדרכם ללימודים

בתור המרכז הרוחני המתקדם וניהול עבור סיינטולוגיה באיזור, הוא מהווה תוספת מושלמת לשאר ארגוני הסיינטולוגיה שנפתחו באוסטרליה ומזרח אסיה בשנים האחרונות – מסידני ומלבורן לטוקיו, יפן, וקאושיונג, טייוואן. הם הפכו לעדות לצמיחה המהירה של דת הסיינטולוגיה באחד מהאיזורים המאוכלסים ביותר בכדור הארץ.

המתקן החדש, שעוצב מחדש ממה שהיה פעם מעבדה ממשלתית לניסויי קול, שוכן בסמוך לפארק הלאומי ליין קוב, מקום שבו שילובים של אור ותנועה ארוגים בתפאורה העתיקה – מקום בו קולות הצרצרים עולה ויורד בסימפוניות של שירת הלילה בין שבכות מוזהבות, אקליפטוסים ועצי בנקסיה שמהווים את התפאורה כאן.

בתוך התפאורה המיוערת הארגון המתקדם החדש מציע לסיינטולוגים שבאיזור, מקום ללמוד בו ולהשתתף בתוכניות של סיינטולוגיה ובפעילויות לשיפור חברתי. המתקנים שלו כוללים אולמות אודיטוריום לשימוש החברים וקבוצות קהילתיות המעורבות בעבודה הומניטרית.

ליד המרפסת ניתן למצוא את קפה ליין קוב, ומעבר לקירות הזכוכית של המבנה הקדמוני, קוקברות מקננות לאורך פלג אקליפטוס גולובוס שתורמות את סלסוליהן הדומים לצחוק קונדסי לאווירה הפראית שמלבלבת ב-3,600 דונם של אדמת הפארק ליד המרכז של סידני.

אודיטוריום
סביבה חגיגית האודיטוריום בארגון האוסטרלי החדש מארח גם פעילויות של סיינטולוגיה וגם פעילויות קהילתיות.

ב-4 בספטמבר, כשמנהיג הסיינטולוגיה, מר דיוויד מיסקביג', משך את הסרט הסימבולי וכשהקונפטי הירוק-זהבהב המטיר על החוגגים, משתתפי האירוע שמעו את התחייבויותיהם של חברי סיינטולוגיה לתמוך בצמיחתה – הצהרה של מה שנדרש מבחינת אמונה, נחישות ומחויבות לחופש, במהלך השנים וכנגד כל הסיכויים, כדי להגשים את ארגון הסיינטולוגיה הזה.

"ועכשיו אנו מגיעים לנקודת התצפית הבלתי נגמרת של היום", אמר מר מיסקביג'. "היא נובעת מחזון של האנושות הנמשכת אל דלתותינו, לממלכה של חופש רוחני".

מסדרון

ההחלטיות של סיינטולוגים להגן ולשמור על האמונות הדתיות שלהם ולמצוא את הביטוי הרוחני שלהם בשליחות ההומניטרית של סיינטולוגיה ובשליחות למען זכויות האדם, היו חלק ממה שהוביל את פעילת זכויות האדם הידועה גרייסלין סמולווד לקבל את ההזמנה לנאום בטקס החנוכה.

בבוקר שלפני הופעתה בפתיחה החגיגית, הפעילה הידועה למען העם הילידי שלה, האוסטרלים הראשונים, הופיעה ברשת הרדיו הלאומית ABC, והביעה את דעותיה על המקרים האחרונים של אלימות גזענית במדינה, וציינה את ההקבלות בין גישות הסובלנות והחופש שנתמכות על-ידי סיינטולוגיה וקראה למדינה לשים קץ לסכסוכים הגזעניים.

"נאמתי היום מול קהל של 3,000 איש בפתיחה של בניין סיינטולוגיה", היא סיפרה לקהל של כ-18 מיליון מאזיני רדיו. "אני לא סיינטולוגית, אבל אם הסיינטולוגים נותנים לפעילים שחורים אוסטרליים [הזדמנות לדבר] על האמת של המדינה הזאת ... אז, כן, בכל האמצעים הדרושים", היא אמרה, היא שמחה לתמוך בסיינטולוגיה.

בראיון מוקדם יותר, פרופסור סמולווד מראה שהיא הרגישה שהתפקיד האמיתי שלה בתור אחת מהאוסטרלים הראשונים, היה לקבל בברכה את הארגון והמטה היבשתי החדש לאוסטרליה. היא אמרה שלאחר שנות שירות בקהילה האקדמית ובקהילה הרפואית של אוסטרליה וסביבותיה, היא היתה מודעת לחלוטין לחשיבותה של העבודה ההומניטרית ובתחום הצדק החברתי שסיינטולוגיה עשתה, אפילו נוכח המאבקים להכרה, והיא היללה את ההגעה ההולכת וגוברת בשם השאיפות ההומניטריות שלה.

כשהיא עלתה לבמה בפתיחה החגיגית, היא דיברה על נקודת המבט הזאת.

"לאפוטרופוסים של ארץ זו יש מסורת חזקה של כבוד ורוחניות", היא אמרה. "למדתי איך אתם חולקים כבוד למסורת שלנו עם היעדים שלכם של עולם ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות. כאן היום אנחנו מקבלים אתכם בברכה ואת המסורת של כבוד והבנה של האדם בתור ישות רוחנית. ואנחנו מקבלים אתכם בברכה מארצות רבות, מכל רחבי האוקיאנוס השקט העצום ואוסטרליה שלנו".

נוף מארגון סידני
נוף מארגון סידני
נוף מארגון סידני
יופי ארגון הסיינטולוגיה החדש (למעלה משמאל) משתלב באופן מושלם עם הנוף האוסטרלי.