הומניטרי

פיג׳י: בנייה מחדש של חיים

פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים

כאשר הציקלון הטרופי וינסטון היכה במדינת האי פיג'י שבאוקיאנוס השקט בפברואר 2016, אלפרד ווקה ידע בדיוק איך להגיב למשבר. בין השאר, היו לו מאות מתנדבים בעלי הכשרה המוכנים לזנק לפעולה.

ווקה, בעל הכשרה וחבר מנוסה בצוות של תוכנית היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה למענה בשעת אסון, עמד בראש כ-250 מתושבי פיג'י שהתפרסו על 20 כפרים כדי לעזור לקורבנות של סופת הציקלון, הסערה האלימה ביותר בחצי הכדור הדרומי. כל אחד מהם היה יועץ רוחני מתנדב (VM) שעבר הכשרה לטפל באנשים במומחיות, בצרכים הקריטיים ביותר שלהם – בין אם זה גופני, מנטלי או רוחני – לא רק בשעת אסון אלא גם בחיי היומיום.

ה-VMs חילקו חומרים שנתרמו לנפגעים, ניקו את שרידי הסופה, ובנו מחדש בתים ובתי-ספר, והעבירו את "טכנולוגיית הסיועים" – טכניקות שפותחו על-ידי מייסד הסיינטולוגיה ל.רון האברד כדי להעניק הקלה רוחנית מטראומה גופנית ורגשית. היועצים הרוחניים המתנדבים, לבושים בחולצות טי-שירט צהובות, עזרו לכ-24,200 קורבנות והכשירו כ-2,340 אנשים לתת סיועים לאחרים.

פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים
פיג'י: בנייה מחדש של חיים

ווקה, שידוע ברבים בשם החיבה שלו "אלפי", הפך להיות VM מוביל ב-2012 כאשר קבוצה של יועצים רוחניים מתנדבים עזרו לקורבנות לאחר השיטפונות הכבדים בפיג'י. במרץ בשנה שלאחר מכן, כאשר ציקלון טרופי שיסע את מדינת האי השכנה ואנוטו, אלפי היה במקום יחד עם יועצים רוחניים מתנדבים אחרים כדי לספק סיוע בשעת אסון.

רק אחרי שאלפי נסע לנפאל באפריל 2015 כדי לסייע לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית בעוצמה של 7.8 הוא הבין כמה חשוב שתהיה מכונה משומנת היטב של ארגון VM שמוכן לא רק להגיב בשעת חירום אלא כדי לעזור לתושבי פיג'י להתמודד עם המאבקים של חיי היומיום. אין ספק שהעבודה עם ה-VMs בנפאל, שקיבלו תמיכה מהתאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית, שינתה את חייו של אלפי יותר מכל דבר אחר קודם.

אחד הדברים הראשונים שאלפי עשה לאחר שהוא חזר מנפאל היה להקים שלוש קבוצות של יועצים רוחניים מתנדבים בכפר שלו נאלאלאווה ומסביבו, הממוקם שלוש שעות מעיר הבירה סובה. גיוס אנשים לא היווה בעיה. הרבה כפריים באיזור כבר התרשמו מעבודת ההקלה בשעת אסון של אלפי וצוות ה-VM שלו ב-2012. יותר מכך, הם גם היו מודעים לדיווחים של המדיה החברתית לגבי ההשפעה האדירה שה-VMs יצרו בנפאל.

כדי לעורר עניין ציבורי נוסף ביועצים רוחניים מתנדבים, העביר אלפי שרשרת סמינרים לציבור על הכמות הרבה של מיומנויות והטכניקות שה-VMs רוכשים בהכשרה שלהם – החל מסיועים המתייחסים לסביבות מסוכנות ועד שיפור יחסים בין-אישיים. הסמינר הראשון משך אליו יותר מ-60 משתתפים, לרבות חמישה ראשי כפרים שכנים. אנשי משטרה, מורים, אנשי דת וזקני הכפר גם נכחו.

בנוסף, אלפי הביא את כלי ה-VM לכ-45 מועדוני נוער, שכל אחד מהם מכיל 30 עד 50 חברים. בפורום ממשלתי מאורגן, הוא הכשיר כ-100 בני נוער בטכנולוגיית הסיועים. תוכניות להרחבת הכשרה שכזו למועדונים של בני נוער נמצאות בדרך.

ביוני 2015, רשם אלפי את תוכנית היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה למענה בשעת אסון במשרד הניהול הציבורי בעיר רקירקי, עיר שנמצאת כ-100 קילומטרים מסובה. מאז, בקשות מהממשלה עבור עזרת ה-VMs מועברות ישירות ליועצים הרוחניים המתנדבים המקומיים.