הומניטרי

הושטת יד לאי הברקת

15 באוקטובר 2016

פתיחת המשרד הלאומי באירלנד

דבלין, אירלנד – בהמשך הרחוב מכיכר מריון במקום שבו המשרד החדש לעניינים לאומיים של ארגון הסיינטולוגיה באירלנד עמד לפתוח את דלתותיו בפעם הראשונה, חברי תזמורת הסווינג, ה-Jive Aces, הגיעו עם כלי הנשיפה וכלי המיתר שלהם לאולם הקבלה הגדול שבמלון דאבנפורט.

בזמן שהם נערכו במהירות, הקהל זרם פנימה והתאסף סביב רחבת הריקודים מול התזמורת. איאן קלרקסון וג'ון פורדהם השילו את מעיליהם, בדקו את המיקרופונים, השיקו שפתיים לכלי הנשיפה ומקלות לתופים ומילאו את החדר בצלילים.

אבל מישהו משך את קירון סוורדס הצידה, ובעדינות הוביל אותו בחזרה ללובי המלון שבו עמד כתב בציפייה כשבידו פנקס. סוורדס התייחס לכל הנושא בנועם, כשהוא מחייך לאפשרות של שיחה רצינית בקשר לזכויות אדם – בדיוק ברגע שהתזמורת החלה לנגן.

פתיחת המשרד הלאומי באירלנד
פתיחת המשרד הלאומי באירלנד
פתיחת המשרד הלאומי באירלנד
השקה חגיגית מנהלים וחברי צוות של הארגון פתחו את המשרד לעניינים לאומיים החדש של ארגון הסיינטולוגיה ב-15 באוקטובר 2016.

"מהי המשמעות של המשרד הזה, לאירלנד?", הוא אמר, כשהוא חוזר על השאלה. היזם הסדרתי של חברות המתמקדות בטכנולוגיה מדויקת – וסיינטולוג ומתנדב במשך 20 שנה שלמד את המצב האמיתי של זכויות האדם באירלנד מקרוב – החליק ידו על תספורתו הקצוצה והרהר לרגע.

"הטון של המדינה יעלה", הוא אמר, "כי במשך השנים הבאות, הפשע ושיבושים אחרים יפחתו, כשהתוכניות ישגשגו. אנחנו נצבור הצלחה מסוימת. יש לנו בעיות לטפל בהן – מחוסרי הבית ובעיית הסמים, ושיעור המתאבדים שהוא כל-כך גבוה – אבל אם הן יוכלו לעזור אפילו ל-50 אחוז, זה באמת יעשה הבדל משמעותי".

התוכניות שהוא תיאר הן מרכזיות בהקמת המשרד החדש לעניינים לאומיים באירלנד, שהוא המשרד הראשון לעניינים לאומיים שנמצא מחוץ לוושינגטון די-סי. השליחות של המשרד לעניינים לאומיים היא להביא שירותי חינוך וחומרים לתושבי אירלנד, בשיתוף עם מחנכים, אכיפת חוק, הממשלה וקבוצות קהילתיות, כדי לטפל בהתמכרות לסמים, מחוסרי הבית, קשיי לימוד וזכויות אדם – עזרה בחינוך כדי לעזור לצעירים ולקהילות, להבין שכיבוד זכויות האדם מכל הבחינות יכול להוביל לחיים טובים יותר.

"אנשים רוצים להוריד מסך על העיניים כאילו מחוסרי הבית והתמכרות לסמים לא נמצאים ברחובות מול הפנים שלהם", אמר סוורדס. "אבל כשהם [המנהיגים המודאגים] יתחילו לקבל את הפרטים לגבי עומק הבעיות, וייראו את הפתרונות המוכחים לטיפול בהן אז, כפי שהם אומרים, ניתן יהיה לעשות משהו בקשר לזה. ייתכן שזה ייקח כמה שנים, אבל אנחנו נראה את ההבדל".

המשרד הלאומי באירלנד מקבל בברכה מבקרים
דלת פתוחה המשרד מקדם בברכה מבקרים ומציע את המשאבים לקהילה כדי ליצור שותפויות ולהתמודד ביחד עם הבעיות החברתיות באירלנד.
המשרד הלאומי באירלנד מקבל בברכה מבקרים
המשרד הלאומי באירלנד מקבל בברכה מבקרים

בתוך אולם הקבלה כשהתזמורת המפורסמת ניגנה, תומכים בתוכניות למודעות חברתית חגגו את פתיחת המקום החדש בכיכר מריון 4 שבו הצוות של המשרד לעניינים לאומיים התכונן לערוך ב-15 באוקטובר יום פתוח.

ביניהם היתה קאס וורנר ממשפחת האחים וורנר, שאמרה שהיא הגיעה בגלל אהבתה לאירלנד, וכדי לחזות בפתיחה שהיא כינתה "משמעותית" לסוגיות החברתיות שם.

"אנשים לא יודעים מה אנחנו עושים", היא אמרה. "ולכן, אנחנו יכולים לחלוק איתם את הידע כדי ליצור עולם טוב יותר, ולהראות להם איך התוכניות האלה רלוונטיות ושהן מאוד אמינות – והן עובדות. זה חשוב".

אנדרו צ'אלמרס, נשיא 'נוער למען זכויות האדם' שבחסות ארגון הסיינטולוגיה להודו ונפאל, גם הגיע לכבוד ההשקה. הוא אמר שהוא היה עד לתוצאות של התוכניות החינוכיות לזכויות האדם שהוא עזר להעביר במהלך 15 השנים האחרונות בשתי מדינות, שיפר את חייהם וחיזק קהילות שלמות.

"ביסודו של דבר, כולן תוכניות חינוכיות המשמשות בתור כלי לימוד", הוא אמר. "זוהי גישה מתונה שלא מגנה או אומרת לאנשים שהדעות שלהם 'מוטעות' אלא מעודדת הבנה וחמלה ונכונות לעבוד יחד כדי לעזור – לחלוק רעיונות המראים לנו שהבנת זכויות האדם על-ידי כל אחד מבטיחה את זכויות האדם עבור כולם".

בכיכר, בלונים כתומים וירוקים הופרחו באוויר, דגלים וסרטים התנופפו. הבית היה מוכן, השמש יצאה; התה היה מוכן להגשה. ואז, הקהל זרם מהמלון במורד הרחוב והצטופף על המדרכה כדי לצפות בגזירת הסרט.

בפנים, חיכה הלב של המסר של סיינטולוגיה לשיפור חברתי. פרצופים מחייכים של חברי הצוות שקידמו בברכה את הקהל עמדו מאחורי הדלת – ממתינים לכניסתו של עידן חדש עבור סיינטולוגיה באירלנד, ולמשימה שלה שם.

ברחוב בחוץ, קולם או'הלורן – סיינטולוג ויועץ רוחני מתנדב ותיק שפעל בפעולות ההקלה של היועצים הרוחניים המתנדבים באסון הצונאמי ששיסע את סרי לנקה – הרהר.

"אני חושב שזאת התפתחות אדירה כאן", אמר קולם. "מבחינת סיינטולוגיה באירלנד זהו שינוי בסדר גודל עצום. זו תהיה הזדמנות נפלאה לקחת חלק, לשפר דברים".

פתיחת המשרד הלאומי באירלנד
בלב דבלין ביתו ההיסטורי המשוקם של המשרד החדש לעניינים לאומיים באירלנד של ארגון הסיינטולוגיה ניצב בכיכר מריון האייקונית בדבלין.