הומניטרי

האולימפיאדה: 5,500 מתנדבים נגד סמים

5,500 מתנדבים חילקו 1 מיליון עותקים של 'האמת על סמים' במשחקי האולימפיאדה בקיץ 2016 בריו דה ז'נרו.
מפיצים את המסר 5,500 מתנדבים חילקו 1 מיליון עותקים של 'האמת על סמים' במשחקי האולימפיאדה בקיץ 2016 בריו דה ז'נרו.

עבור מיליוני ברזילאים ותיירים מכל העולם שצפו באולימפיאדת הקיץ בריו דה ז'נרו ב-2016, רוב הסיכויים הם שאחד מחמישה נתקל במתנדב בחולצה כחולה וכובע עם הסמל של "האמת על סמים". לפני תחרויות הספורט ובמהלכן, יותר מ-5,500 מתנדבים חילקו 1 מיליון חוברות חינוכיות והציגו תשדירי שירות על הסכנות הטמונות בסמים לצופים באולימפיאדה.

הקמפיין 'האמת על סמים' – שהופק על-ידי 'המוסד לעולם נקי מסמים' שבחסות הסיינטולוגיה – הביא לתוצאות של מדליית זהב בהעברת המסר לגבי הרוע שיש בסמים לא חוקיים לאנשים של אומה אשר צורכת 18 אחוז מהקוקאין של העולם. מריחואנה וסמים סינתטיים גם נמצאים בשימוש נרחב. למעשה, בעיית הסמים בברזיל היא כל-כך חמורה שתושבי המדינה ביקשו יותר חומרים של 'האמת על סמים' במהלך שלוש השנים האחרונות מאשר כל מדינה אחרת מלבד ארצות-הברית.

מענק מהתאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית מימן את החוברות, וגם את חולצות הפולו, הכובעים, תיקי הנשיאה והכרזות, כולם מקדמים חיים ללא סמים. המענק גם מימן 500 לוחות התחייבות, שהוצגו בריו ואלפי איש חתמו עליהם ונשבעו לא להשתמש בסמים.

פעילויות נגד סמים במהלך האולימפיאדה
'החוברות נעלמו מהר' הפעילים נגד סמים היו בכל מקום במהלך המשחקים האולימפיים – ממתקני הספורט לחופים ולשכונות.

כדי לעזור להפיץ את המסר, 'עולם נקי מסמים' הקים שותפות עם 'אתלטים למען ספורט טהור'. עשרים וארבע אתלטים, לרבות חמישה זוכי מדליות אולימפיות מהעבר יצרו תשדירי שירות משלהם, עזרו למתנדבים לחלק חוברות וחילקו עותקים עם חתימותיהם לנוער בשני אצטדיונים אולימפיים.

חלוקת חוברות נגד סמים בריו דה ז'נרו

המומנטום התגבר "כאשר כמה כנסיות בריו וסאו פאולו אמרו 'כן' החלטי לכל דרישה של הקבוצה שלנו", אמר מריו צ'ירינוס, מנכ"ל 'המוסד לעולם נקי מסמים' של ונצואלה. "הכנסיות הציעו נתיבים ולוגיסטיקה לאספקה על-ידי המתנדבים שלהן בכל מקום שבו היה ריכוז של מבקרים ובמקומות בהם תיירים ברזילאים הגיעו בהמוניהם".

אמברה קלצולרי, מנכ"לית 'המוסד לעולם נקי מסמים הבינלאומי', אמרה שהקבוצה למדה שהמקום הגרוע ביותר עבור סמים בריו הוא קופקבנה, אז הם חילקו דוכני חוברות הסברה על סמים למאות חנויות לאורך החוף העמוס. "החוברות נעלמו מהר", היא אמרה. "אימהות היו חוזרות כדי לקחת עוד חוברות עבור החברים של הילדים שלהם".

כמרים, כוהני דת ומנהיגים ממשרדים ממשלתיים עזרו לנייד כוחות, והתחייבו לעזרתם של יותר מ-5,500 מתנדבים. התוצאה הסופית, אמר צ'ירינוס, היתה "החלוקה של מיליון חוברות לתיירים מבקרים, כנסיות, אתלטים, אנשי אכיפת החוק, כבאים, מתנדבים, מורים ובני נוער".

חלוקת חוברות בריו
חלוקת חוברות בריו
חלוקת חוברות בריו

קלצולרי סיפרה שהברזילאים מאוד "חיוביים, פתוחים לקבל, מוכנים לעזור, סקרנים לגבי דברים חדשים", היא אמרה. "רובם יודעים שסמים הורסים את החיים, ורבים מחפשים פתרון. כאשר הם גילו את 'האמת על סמים', הם רצו אותה עבור המשפחה, החברים והכנסיות שלהם".

בסופו של דבר, אלפי איש מ-55 מדינות חתמו על התחייבות לחיים ללא סמים, כולל 45 אתלטים אולימפיים. טלוויזיה ושידורי רדיו על 'האמת על סמים', ביחד עם החוברות, גרמו להשפעה חיובית על חייהם של כ-6.3 מיליון אנשים. צ'ירינוס אמרה "אנחנו מצילים חיים ויודעים שמיליוני איש קוראים כעת את האמת על סמים".