מאמר מערכת

פתיחה

המייסד של סיינטולוגיה, ל. רון האברד, היה שייך לדור שעמד במבחן הרציני של מלחמת-העולם השנייה והופעתו של נשק גרעיני שיכול היה לאייד את הציוויליזציה. ההימור היה כה גבוה, הניצחון היה הישג או מפלה – לא היה תיקו ולא משחק חוזר. אדם דגול נוסף מהתקופה ההיא, וינסטון צ'רצ'יל מאנגליה, אמר ש-"ללא ניצחון, אין הישרדות".

מר האברד השריש בסיינטולוגיה צורך חשוב אחד: הישרדות. אולם כדי לשרוד, האנושות היתה צריכה לפרוח, היתה צריכה להיות חופשייה. "הדחף היחיד אצל האדם שלא יכול להימחק הוא הדחף לעבר חופש", כתב מר האברד בשנת 1954, "הדחף לעבר שפיות, לעבר רמות גבוהות יותר של השגה בכל הפעילויות שלו".

ארגון הסיינטולוגיה הלך בנתיב הזה במשך יותר משישים שנה, כשהוא גדל ומתחזק. בכל צעד בעשורים הראשונים, הדת הותקפה על-ידי אינטרסים טוטליטריים ומניפולטיביים – בממשלות, פסיכיאטריה מאוגדת, תאגידי תרופות, והמוחות הקטנים של בעלי אי-סובלנות דתית. ארגון הסיינטולוגיה ניצח, ניצח ושוב ניצח – ודרך אגב, ניצח עוד קצת.

לדיוויד מיסקביג', שעומד בראש סיינטולוגיה במשך 30 השנים האחרונות, היתה מטרה אחת בלבד: להפיץ את כלי ההישרדות של סיינטולוגיה לכל פינה בכדור הארץ, ובכך לעצור את הספירלה היורדת המפרפרת של הציוויליזציה. הרוב המכריע של העבודה הוא בניית הדת הצעירה, למען ההווה ולמען ימות המחר.

קוראים לזה התרחבות. נדרשת עבודה קשה כדי לבסס דת עולמית. הנתיב הרוחני של סיינטולוגיה נעשה זמין ליותר אנשים, אשר רואים שהיא עובדת. הארגון גדל, מוציא לפועל תוכניות הומניטריות שתוקפות את האפלה של הניוון החברתי, פשע ועבדות נפשית ורוחנית. ארגון הסיינטולוגיה פותח קבוצות ומרכזים, שגדלים לארגונים בפני עצמם והמחזור נעשה יותר ויותר מהיר.

מה שמסייע לכל זה הוא המומנטום המהמם של ההוצאה לאור, יצירת סרטים, שידורים ופעולות הפצה אונליין של סיינטולוגיה. ההתקדמות הגדולה ביותר בזירה התרחשה ב-2016, עם הפתיחה של האולפן הוותיק והידוע בהוליווד שהוא עכשיו Scientology Media Productions.

כל אירועי הצמיחה האלה מדווחים בגיליון מיוחד זה של Freedom, קולה של סיינטולוגיה הסוקר את השנה. המוטבים האמיתיים של ההתקדמות והניצחונות המופיעים בעמודים אלו הם אתם – כל איש, אישה וילד בעולם – כי השאיפה שלנו היא חופש והישרדות עבור כולם.